SUA, la zece ore distanta

Tarom vrea sa concureze compania americana de la Delta Air Lines.

4 ore. Cu atat s-a scurtat de ieri durata calatoriei pentru romanii care vor sa ajunga in State si care pana acum aveau doar varianta zborului cu escala. Ieri, la ora 12.05, primii americani dupa patru ani - timp in care nu au existat zboruri directe intre cele doua destinatii - au aterizat pe Aeroportul Otopeni din Bucuresti.

Un grup de pasageri imbracati in tricouri verzi gen Greenpeace, cativa calatori galagiosi cu aer tipic american, unii dintre ei ceva mai „grasuti”. Asa aratau primii pasageri ai unei curse directe New York - Bucuresti, dupa 10 ore de zbor efectuat de operatorul american Delta Air Lines.

Tot de ieri, compania americana Delta Air Lines efectueaza si curse retur Bucuresti - New York, ce vor avea o frecventa de patru zboruri pe saptamana: in fiecare marti, miercuri, joi si duminica. Prima cursa a plecat din Bucuresti spre SUA la ora 13.55 si, potrivit oficialilor Delta Air Lines, a avut un grad de ocupare de aproximativ 70%. „Mizam pe un grad de ocupare mediu de 70%-80%, iar in prima faza mizam pentru o mai mare cerere dinspre New York”, a declarat directorul financiar al Delta Air Lines, Loren Neuenschwander.

Singurele probleme care spulbera intr-o anumita masura visul american al romanilor raman dificultatile pe care le intampina la obtinerea vizei pentru a putea calatori in Statele Unite. „Vom sprijini orice incercare a autoritatilor de a facilita obtinerea vizelor de catre romani”, a mai spus Neuenschwander. Pretul unui bilet pentru o cursa tur-retur va costa, in prima faza, in jur de 527 de euro, pret promotional. „Valoarea biletului nu va trece nici in mod normal de 700 de euro”, ne-au declarat oficialii companiei. 

In 2003, Tarom a intrerupt cursele directe intre Romania si Statele Unite pe motiv ca erau nerentabile. Intrarea Delta Air Lines pe piata l-a facut insa pe ministrul transporturilor, Ludovic Orban, sa ceara conducerii Tarom sa realizeze in urmatoarele doua saptamani un studiu privind rentabilitatea curselor transatlantice. „As fi fost fericit ca si Taromul sa fie mai dinamic si sa se lanseze pe curse intre Romania si SUA, mai ales ca exista o intensificare a relatiilor intre cele doua tari”, a afirmat Orban.

IN CIFRE

Pe piata de 78 de ani

> Primul pasager care a zburat cu Delta: in 1929

> Flota: 475 avioane de linie

> Pasageri transportati in 2006: 106,8 milioane

> Profit operational: 58 milioane de dolari

> Angajati: 47.000

> Destinatii: 479 de orase din 105 tari

> Puncte de transfer transatlantice: Atlanta (1.000 de plecari zilnice catre 235 destinatii), Cincinnati (404 plecari zilnice catre 118 destinatii), New York (184 de plecari zilnice catre 76 destinatii)

> Destinatii noi transatlantice in 2007: Sua - Bucuresti, SUA - Budapesta, SUA - Kiev, SUA - Moscova, SUA - Praga