Studiu: Tinerii cu vârste între 18-34 ani, necăsătoriți și fără copii, tot mai responsabili

În cazul familiilor cu copii, se observă un nou tip de “decalaj între generații” determinat de o multitudine de factori externi: de la timpul limitat petrecut zilnic cu familia, după orele de lucru, la necesitatea de a lucra în afara țării.

Tinerii cu vârste între 18-34 ani, necăsătoriți și fără copii (Single Youth) sunt din ce în ce mai implicați și responsabili sociali, potrivit celei de-a doua ediţii a enciclopediei anuale Consumer Report, lansate de Starcom Mediavest. Mai mult decât atât, ei reprezintă generația cu hobby-uri pregnante, pe care își doresc să le materializeze prin intermediul job-ului sau extra-job.

Consumatorii maturi sunt din ce în ce mai activi și mai orientați către ideea de a experimenta (în materie de tehnologie sau branduri). Noua antologie conține informații relevante despre consumatori, în funcție de etapa de viață ce îi definește: Teens (adolescenți cu vârsta între 14-17 ani), Single Youth (tineri cu vârsta între 18-34 ani, necăsătoriți și fără copii), Families with kids (familii cu copii până în 14 ani în gospodărie), Families without kids (în general, cupluri cu vârsta de peste 45 de ani, ai căror copii au plecat din gospodărie).

„Tehnologia, dincolo de funcționalitate, este un creator și facilitator de conținut, un indicator de status sau un agregator de “timp petrecut în familie” (folosind, însă, device-uri diferite). Consumul de media devine din ce în ce mai interesant. Descoperim o categorie de consumatori pe cât de nișată în brief-uri -  familiile mature - pe atât de interesantă în abordarea canalelor de media. Sunt cei care, odată ce au descoperit utilitatea unui smartphone sau diversitatea mediului online, devin loiali și petrec între 4 și 6 ore pe zi”, se arată în studiu.

Consumatorii maturi consumă media tradițională într-o proporție mai mare, în timp ce segmentele mai tinere sunt interesate de tipul de conținut și calitatea acestuia. Talent Show-urile, Block Busterele sau meciurile cu miză mare sunt cele care îi fac pe tineri să poziționeze TV-ul ca alternativă de luat în calcul.