STUDIU. De ce se tem românii de FACEBOOK

O treime dintre români au declarat că s-ar simţi inconfortabil dacă activitatea lor pe Internet ar apărea, public, pe reţelele de socializare, arată un studiu recent.

Din rezultatele cercetării "Intel UltraYou" reiese că 35% dintre românii care au cont pe reţelele de socializare nu sunt de acord cu ideea de a împărtăşi cu alţi utilizatori întreaga activitate pe care o desfăşoară ei pe Internet. În plus, 15% dintre repondenţi susţin că se simt vulnerabili din cauza informaţiilor referitoare la ei, publicate pe net de către ei înşişi sau de alte persoane. Potrivit studiului citat, 53% dintre cei chestionaţi consideră că oamenii ar trebui să fie răspunzători pentru informaţiile postate, iar acelaşi procent susţine că oamenii divulgă prea multe informaţii pe Internet despre ei. În ceea ce priveşte preferinţele în materie de dispozitive mobile, românii preferă PC-ul mobil (laptop sau Ultrabook), urmat de smartphone-uri/PDA-uri şi tablet PC-uri. De asemenea, media de timp petrecut zilnic de români pentru a-şi actualiza conturile de pe reţelele de socializare este de 31 de minute.39% dintre internauţi publică mesaje o dată sau de mai multe ori pe zi, pe aceste canale. Cea mai populară reţea de socializare în rândul participanţilor la studiu este Facebook, urmată de Hi5, Google+, Netlog şi Twitter. Mai mult de două treimi dintre repondenţi (69%) au declarat că postează pe social media poze personale sau cu persoane cunoscute, în timp ce 66% optează pentru opinii, iar 62% pentru diverse informaţii. Studiul "Intel UltraYou" arată că 38% dintre români postează cel mai mult din concediu, 15% de la un eveniment sportiv şi 13% în timp ce sunt la masă cu alte persoane. Pe de altă parte, pentru 91% dintre cei intervievaţi, cea mai mare "minciună socială" a româncelor este postarea de fotografii selectate, în care arată mai bine ca în realitate. O a doua minciună socială frecventă a româncelor şi românilor este postarea informaţiilor care îi face să pară mai inteligenţi. Conform studiului, modalitatea cea mai frecventă prin care sunt detectate minciunile în social media este discordanţa dintre acţiuni şi fapte (pentru 38% din repondenţi) sau când o postare 'sună prea frumos pentru a fi adevărat' (24%). Compania Intel proiectează şi dezvoltă tehnologii esenţiale, ce servesc ca fundament pentru dispozitivele de computing din lume