Un studiu efectuat pe șapte piețe naționale europene, în care a fost evaluată rapiditatea cu care dealerii a 19 mărci răspund solicitărilor postate pe paginile web de potențiali clienți a identificat o situație periculoasă pentru departamentele de vânzări: aproape două treimi dintre cererile de test-drive postate nu primesc niciun răspuns în primele patru zile, iar pentru 45% dintre acestea reacția întârzie peste două săptămâni.
Producătorii auto nu sunt prieteni cu internetul, relevă un studiu realizat de o firmă de consultanță olandeză.
Situația are potențialul de a afecta serios vânzările dealerilor de mașini, scrie ”Automotive News”.
Potrivit analizei ”Bearing Point”, 61% dintre cei care solicită un test-drive pe paginile de internet ale producătorilor sau comercianților de automobile nu primesc niciun răspuns în primele patru zile după postarea cererii.
Încă și mai deranjant, 45% dintre aceștia nu sunt contactați nici după două săptămâni.
Majoritatea clienților care doresc să testeze o mașină și apelează la paginile dedicate de pe site-urile mărcilor auto sunt dintre cei hotărâți să facă o achiziție, astfel că o reacție rapidă din partea celor solicitați este esențială, explică realizatorii studiului.
Analiza efectuată a acoperit șapte piețe naționale europene și a evaluat rapiditatea cu care dealerii a 19 mărci au răspuns, în noiembrie și decembrie 2010, solicitărilor postate pe paginile web de 4.400 de potențiali clienți.