Sute de tineri iau, anual, calea străinătății, după ce învață tainele avioanelor. În Germania și Irlanda, salariul unui începător este în jur de 900 de euro.
Tinerii care visează să piloteze avioane, să devină controlori de trafic aerian sau, pur și simplu, să construiască piese revoluționare pentru aparatele de zbor au avut, ieri, ocazia să stea față în față cu angajatori în domeniu, la Facultatea de Inginerie Aerospațială a Universității Politehnica din Capitală.
Evenimentul a fost pus la cale chiar de către studenții Asociației Euroavia, filiala București. Pe lângă ultimele descoperiri în materie de sisteme de propulsie și echipamente de bord, tinerii prezenți au fost interesați să afle și cât de bine se poate câștiga muncind la înălțime.
De la București la NASA
Virgil Stanciu, decanul facultății, recunoaște însă că cele mai bănoase sunt posturile din străinătate: „Avem peste 500 de absolvenți în Canada, de la funcții de conducere până la ingineri, și vreo 400 la NASA”. La admiterea de anul trecut, facultatea a pus la bătaie circa 200 de locuri la buget și taxă. Pentru a profesa însă ca ingineri, absolvenții au musai nevoie de licență, altfel trebuie să se mulțumească cu un post în învățământ sau în domeniul cercetării.
Actualii studenți se consideră ca și plecați, mai ales cei de la specializarea Navigare Aeriană, cu predare în limba engleză. „În anul trei, avem practica asigurată în străinătate la companii din Belgia, Germania, Irlanda și chiar SUA, iar stagiile de internship se plătesc cu circa 900 de euro pe lună”, explică Mihai Nasulea, student în anul doi al facultății. La finalul evenimentului, participanții au avut parte de o tombolă cu două premii atractive: un salt în gol cu parașuta și un zbor de 30 de minute.