Stranieri abandonaţi la Nădlac

Călătorie plină cu ghinioane pentru 20 de români care se întorceau de la muncă din Spania. În primul rând au plătit din banii lor amenda aplicată firmei de transport în Italia, iar când au intrat în România, şoferii i-au abandonat în Vama Nădlac. Oamenii stau de aproape 20 de ore în frig şi fără mâncare.

Printre cei 20 de români se află şi o fată de 14 ani. Cu toţii veneau de la lucru Spania şi urmau să ajungă la Craiova. Pe drum au avut însă parte doar de ghinioane pentru că autocarul care îi aducea acasă nu era în regulă. Lucru constatat şi de poliţiştii italieni. Aşa că în zona Trieste, firma a fost amendată cu 2.800 de euro pentru o serie de nereguli. Şoferii nu aveau bani la ei, aşa că maşina urma să fie sechestrată până la plata amenzii.

După şase ore în care au văzut că nu au scăpare, românii au decis să pună fiecare bani pentru a împrumuta firma de transport ca să plătească amenda. 

„Dacă nu plăteam pe loc amenda de 2800 de euro, autocarul ar fi fost sechestrat şi noi blocaţi acolo. Ne-am înţeles cu cei doi şoferi că adunăm bani şi plătim, urmând ca proprietarul firmei de transport să ne aştepte la Nădlac pentru a ne achita suma“, a spus una dintre femeile din autocar.

Mai mult, cum au intrat în ţară, pe la Nădlac, cei doi şoferi s-au luat la ceartă. Au abandonat autocarul cu tot cu oameni şi s-au făcut nevăzuţi. „Şoferii au spus că merg la toaletă şi au dispărut“, a spus un alt pasager. Oamenii aşteaptă ca cineva să îi ajute încă de ieri, de la ora 13:00.

La Nădlac a ajuns si patronul firmei din Dolj pentru a vedea ce se întâmplă însă nu a adus cu el banii datoraţi pasagerilor. El spune că va încerca să aducă un alt şofer care să îi transporte pasageri acasă şi acolo să se înţeleagă la banii pe care trebuie să îi restituie în zilele următoare.

„Şoferii au fugit spunând că au fost ameninţaţi de pasageri cu un cuţit. Voi încerca că aduc un şofer de la Arad pentru a-i transporta cu acelaşi autocar până la Craiova. Ulterior, mă voi înţelege cu pasagerii să le plătesc banii peste câteva zile“, a declarat reprezentantul firmei, Nicolae Dobre.

Pasagerii nici nu vor să audă şi spun că înainte vor să-şi recupereze banii. În plus, până acum nimeni nu e dispus să se urce la volanul autocarului plin de ghinioane.