Stephane Lambiel, mai aplaudat decât Pluşenko la Bucureşti

Stephane Lambiel, mai aplaudat decât Pluşenko la Bucureşti

Spectatorii veniţi aseară la patinoarul Mihai Flamaropol din Bucureşti au avut parte de un show excepţional, în care expresivitatea patinajului artistic s-a îmbinat cu acrobaţiile periculoase.

Elveţianul Stephane Lambiel, campion mondial şi vicecampion olimpic, venit pentru prima dată în România, a fost surprins să descopere cât de mulţi fani are la noi în ţară. Încurajat de fetele din tribune cu „Allez, Stephane!”, elveţianul a fost aclamat chiar mai mult decât rusul Evgheni Pluşenko, care a evoluat pentru a treia oară în faţa publicului român.

Lambiel a patinat întâi pe muzica din opera Traviata, iar apoi pe melodia „Ne me quitte pas”. A făcut sărituri triple şi celebrele sale piruete în mare viteză, iar la final a fost aplaudat în picioare minute în şir.

Elveţianul a plecat copleşit de buchete de flori şi de jucării de pluş, pe care de-abia le mai putea duce. Impresionat de reacţia publicului, el a purtat un scurt dialog în franceză cu spectatorii, în care a spus că este pentru prima dată în România şi că este o plăcere pentru el să fie acolo: „Sunteţi incredibili”, a spus el, în uralele publicului.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pluşenko a deschis în forţă spectacolul de la Bucureşti, patinând pe un tango interpretat de Edvin Marton, iar apoi pe „Je suis malade”. „Sunteţi numărul unu în lume”, a spus el publicului, care l-a răsplătit cu aplauze pentru săriturile impecabile şi pentru paşii pasionali pe care i-a desenat pe gheaţă. Foto Alex Bărbulescu: Stephane Lambiel pe gheaţa de la Bucureşti Cum să sari peste o maşină fără să o atingi

Dacă până acum spectacolele lui Pluşenko şi Marton erau centrate pe cei doi, de această dată a venit în faţa publicului o pleiadă de campioni şi de acrobaţi care nu le-au oferit celor prezenţi nici măcar un minut de plictiseală.

Serghei Yakimenko din Kiev, un fel de Marian Drăgulescu al sporturilor de iarnă, a făcut serii de flic-flac-uri pe gheaţă. La mijlocul show-ului, aproape toate luminile s-au stins, iar o maşină a fost parcată pe patinoar. Yakimenko a plasat apoi o mică trambulină lângă ea. S-a îndepărtat de maşină, şi-a luat avânt şi a sărit peste maşină, dându-se peste cap, fără să o atingă cu mâinile. Persoanele din public mai slabe de inimă au închis ochii, dar Yakimenko nu a păţit nimic. A aterizat în picioare.

Acrobaţiile au continuat cu perechea Fiona Zaldua şi Dmitri Sukhanov. Deşi în vârstă de 29 şi 37 de ani, ei au ţinut publicul cu respiraţia tăiată în timp ce au făcut ridicări cu o mână, aruncări şi spirale spectaculoase, interzise în concursuri.

Robert Cording şi Oleksiy Polishchuk au încâtat apoi publicul cu giumbuşlucurile lor, în ceea ce prezentatorul show-ului a numit inspirat proba de dublu masculin. Deşi erau îmbrăcaţi ca doi gentlemeni, în costume negre, pălării şi mănuşi albe, acrobaţii s-au dat peste cap şi s-au învârtit ca într-un spectacol de circ pe gheţă.

Micuţul ucrainean Polishchuk a stat cocoţat cu patinele pe umerii şi pe spinarea solidului american Cording sau a fost învârtit pe capul partenerului său.

Germanii Aliona Savchenko şi Robin Szolkowy au patinat alături de pereche ucraineană Tatiana Volosozhar şi Stanislav Morozov un dans sincron, realizând o spirală a morţii dublă, în care partenerii, stând unul lângă altul, le ţineau pe fete cu câte o mână, învârtindu-le la câţiva centimetri de gheaţă. Foto: Alex Bărbulescu „Moonwalk” pe gheaţă şi „omul cu picioarele de cauciuc”

Patinatorul Denis Ten din Kazahstan, în vârstă de numai 17 ani, a interpretat cu multă delicateţe, îmbrăcat într-un tutu alb, un balet pe gheaţă. Cu o mobilitate ieşită din comun, el a făcut şi o piruetă Biellmann, foarte rar văzută în patinajul masculin. A renunţat însă apoi rapid la tutu-ul de lebăda şi a patinat pe o melodie rock, îmbrăcat într-un costum negru.

Proba de dans a fost reprezentată de francezii Nathalie Pechalat şi Fabian Bourzat, care au interpretat pe gheaţă două poveşti de dragoste. Prima melancolică, a doua mult mai comică, pe „George of the jungle”, o idilă între un sălbatic din junglă îmbrăcat în zdrenţe şi o exploratoare, pe care George o salvează de un crocodil.

Florent Amodio, campion al Franţei în sezonul 2009-2010, în vârstă de 19 ani, a patinat prima dată pe flamenco, iar apoi pe „Billie Jean”. Cu o pălărie albă, îmbrăcat în negru, Amodio a reprodus pe gheaţă celebrii paşi „moonwalk” ai lui Michael Jackson.

Julia Sebestyen, din Ungaria, fostă campioană europeană, a patinat acompaniată de Edwin Marton pe o melodie a lui Andrea Bocelli.

Jason Graetz din Canada, numit şi “omul cu picioarele de cauciuc”, le-a dat impresia spectatorilor cu nu are oase în picioare. Pe post de clovn, patinând pe „What a wonderful life”, el a scos pe rând din haină un buchet de flori, un şnur colorat, iar la final un mic steag al României, în uralele spectatorilor. FotoEduard Breaban: Acrobaţii Fiona Zaldua şi Dmitri Sukhanov

Un autograf de la Pluşenko şi Marton, de la 50 de lei în sus

Fanii, în special cei de sex feminin, ai lui Edvin Marton şi Evgeni Pluşenko, s-au năpustit la finalul spectacolului în dreapta scenei unde fusese amenajată o masă cu două scaune.

După o jumătate de oră în care s-a stat la coadă pentru obţinerea unui autograf, o doamnă a anunţat că doar cei care cumpără CD-ul cu muzica lui Edvin Marton sau DVD-ul "Kings on Ice" vor putea obţine un autograf de la vedetele acelei seri.

Mulţi dintre cei care ar fi vrut să aibă semnătura celor doi pe carneţelul lor sau pe biletele de intrare au renunţat atunci când au auzit că trebuie să plătească 50 de lei pentru un CD sau 100 pentru un DVD.

Potrivit directorului general al firmei care a orgainzat spectacolul, Raluca Popescu, decizia de a da autografe numai pe CD sau DVD le-a aparţinut celor doi artişti. „Aşa au dorit ei. Dacă ar fi stat să dea autograf pe orice, s-ar fi lungit foarte mult şi ar fi stat până dimineaţa. Şi erau foarte obosiţi”, a declarat Popescu pentru evz.ro.

„În deciziile artiştilor nu ai cum să te impui. Sunt artişti de un anumit rang”, a mai spus ea, şi a adăugat că cei doi au avut bunăvoinţa de a da autografe, deşi mulţi artişti care vin în România nu fac acest lucru.

În schimb, ceilalţi campioni care au patinat aseară au dat autografe publicului pe cartonaşe sau pe foi de hârtie.

De asemenea, veniturile rezultate din vânzarea CD-urilor şi a DVD-urilor le revin integral artiştilor, a mai explicat Popescu.

În anii anteriori, la spectacolele organizate în România, Evgheni Pluşenko şi Edwin Marton au oferit autografe şi pe carneţele sau pe biletele de intrare.