STATUL în trafic în interiorul MAȘINII este mai periculos decât se credea. Vezi motivele
- Andrei Marian
- 2 august 2017, 17:19
Cercetătorii de la Universitatea din Surrey au măsurat poluarea aerului din interiorul mașinilor cu care circulăm, în mai multe condiții de circulație, rezultatele fiind surprinzătoare, mai ales pentru cei care cred că în interiorul mașinilor sunt feriți de poluare.
Nivelurile de poluare din interiorul autoturismelor s-au dovedit a fi cu până la 40% mai mari în timpul statului în blocaje sau la semafor, comparativ cu condițiile de circulație pe drumuri libere, se arată în rezultatele studiului celor de la Universitatea din Surrey, citat de ScienceDaily.com. Cea mai mică expunere la particule poluante a fost obținută în momentul în care geamurile mașinii sunt închise, iar sistemul de climatizare este oprit sau setat pe modul de recirculare al aerului din interiorul automobilului. Grupul de cercetători, condus de dr. Prashant Kumar, a arătat că șoferii blocați la semafoare și în trafic au fost expuși la până la 29 de ori mai multe particule de poluare dăunătoare decât cei care conduc în trafic liber.
Cercetătorii au măsurat un nivel de poluare impresionant în momentul în care climatizarea automobilului atrage aerul din exterior, care conține un nivel ridicat al noxelor, care rămâne în aerul trecut prin instalație, chiar dacă, teoretic, este filtrat.
Cauzele pentru care aerul este mult mai poluat în zona aglomerată urbană sunt cunoscute, cercetătorii menționând că atunci când vehiculele se opresc la semafor, acestea trec prin diferite cicluri de conducere, cum ar fi accelerația și decelerația. În același timp, o serie de alte vehicule sunt, de asemenea, în așteptare la semafoare, emițând emisii suplimentare. Aceste emisii necesită mai mult timp pentru a se dispersa, în special în zonele construite unde se acumulează și păstrează mai ușor aerul poluat. Problema este deosebit de pronunțată în zonele urbane în care OMS a clasificat poluarea aerului drept carcinogenă pentru om în octombrie 2013, la fel cum a fost clasificat fumatul în februarie 1985.
Problema poluării aerului este, de asemenea, răspândită în întreaga Europa, unde peste 400.000 de decese premature au fost atribuite substanțelor poluante fine numai în 2012, iar situația nu este foarte diferită în alte părți ale lumii, de exemplu în SUA, unde expunerea la pulberile periculoase este cea de-a opta cauză a deceselor în fiecare an.