Binecunoscuta autostradă Sibiu-Orăştie cu la fel de renumitul Lot 3, care s-a surpat la câteva zile de la inaugurare, mai dă o gaură, de data aceasta, financiară. Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere i s-au poprit conturile şi i s-a luat suma de 83 milioane lei, de către firma constructoare Saligny-Impregillio, ca urmare a unei decizii parţiale a Curţii de Arbitraj de la Paris
Firma italiană SalignyImpregillio şi-a recuperat şi ultima parte din banii ceruţi pe lucrările la Lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, ca urmare a executării conturilor CNAIR, în urma unei hotărâri a Judecătoriei Sector 1, la cererea executorului judecătoresc, Bogdan Dumitrache.
Autostrada Sibiu-Orăştie s-a prăbuşit pe o distanţă de 200 m, în zona Cunţa-Sălişte, după ce firma de contrucţii italiană Saligny-Impregillio o dăduse în exploatare. După incident CNAIR a oprit finanţarea şi a a luat banii pe garanţia de bună execuţie. În martie 2017, Curtea de Arbitraj de la Paris, din care fac parte inclusiv reprezentanţi ai firmelor de construcţii de drumuri, a dat o hotărâre arbitrală, parţială, favorabilă firmei italiene Saligny-Impregillio. Prin aceasta s-a decis ca CNAIR să plătească 83 milioane de lei, circa 20 milioane euro, către italienii care au construit lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie.
Executarea contului CNAIR
„Este o situaţie fără precedent, unde Curtea de Arbitraj de la Paris nu a discutat cauza pe fond, ci doar pe formă”, ne spune Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR. „După decizie, firma italiană a venit în România, angajând un executor judecătoresc, care a înregistrat la Judecătoria Sector 1 actele de la Curtea de Arbitraj Paris şi a cerut executarea conturilor CNAIR, prin împuternicirea cu putere executorie, pe o decizie parţială. CNAIR a cerut anularea acestei împuterniciri cu titlu executoriu, iar la Paris am cerut intrarea pe fond”, afirmă reprezentantul companiei.
În cazul în care juriştii CNAIR nu vor avea suficientă expertiză, compania este decisă să apeleze la o casă de avocatură cu experienţă, care, prin onorariul pe care îl va percepe, va mări nota de plată. Mai mult, chiar dacă CNAIR va câştiga pe fond la Curtea de Arbitraj de la Paris, recuperarea banilor va fi foarte anevoioasă, având în vedere că aceştia au plecat deja din România în conturile italienilor.