Antreprenorii din România pot să acceseze finanțări de sute de mii de euro pentru a-și sprijini start-up-urile în etapa de dezvoltare. În plus, procesul de aplicare este conceput pentru a fi unul simplu, necesitând doar completarea unui formular concis.
Se lansează a doua rundă a programului Alpha, dezvoltat de fondul de investiții Eleven. Acesta oferă start-up-urilor din domeniul tehnologic din România oportunitatea de a accesa finanțări ce pot ajunge până la 300.000 de euro.
Finanțări de până la 300.000 de euro pentru start-up-urile românești
Numai că, antreprenorii sunt supuși și ei unor cheltuieli. Ca parte a acestei oferte, start-up-urile trebuie să cedeze 10% din capitalul total și, în schimb, să primească un plan de afaceri personalizat, împreună cu acces la toate resursele și expertiza acumulate de fondul de investiții.
Data limită pentru depunerea aplicațiilor este stabilită pentru 7 martie 2024.
Companiile selectate urmează să înceapă activitățile din cadrul programului în luna mai a acestui an.
Ce trebuie să faci pentru a primi finanțări
Pentru a aplica, cei interesați trebuie să completeze un formular concis.
După această etapă, start-up-urile vor fi programate pentru o întâlnire cu echipa de investitori a fondului.
În cazul în care trec cu succes de această primă etapă, li se va organiza o întâlnire cu membrii comitetului de selecție.
„După ce antreprenorii semnează lista de termeni şi condiţii, aceştia obţin acces la întregul pachet de resurse şi know-how oferite de către Eleven.
Echipa oferă suport constant şi colaborează îndeaproape cu fiecare fondator pentru a crea un plan de business personalizat, astfel încât afacerea să poată ajungă la nivelul următor”, se arată într-un comunicat transmis.
Start-up-urile vor avea de trecut trei etape
Programul este împărţit în trei etape:
În faza Discovery, fondatorii vor interacționa direct cu potențialii clienți pentru a înțelege mai bine nevoile acestora și cerințele pieței.
Această etapă reprezintă fundamentul pe care se va construi start-up-ul.
În etapa de Design, fondatorii vor clarifica valoarea adusă clienților și vor învăța să dezvolte un produs sau serviciu pe care aceștia să-l dorească.
De asemenea, în această fază se va elabora modelul de afacere și se va învăța cum să se testeze și să se valideze ipotezele.
În ultima fază, cea de Delivery, fondatorii dezvoltă o strategie pentru a intra pe piață și inițiază procesul de vânzare. De asemenea, stabilesc fundațiile pentru creșterea ulterioară și pregătesc toate detaliile necesare pentru strategia de atragere a fondurilor, potrivit bursa.ro.