Starbucks deschide la Timişoara cea de-a şaptea cafenea din România

Apetitul românilor pentru o cafea bună, savurată într-o cafenea cu ştaif, nu pare să fi avut de suferit din cauza recesiunii economice, care s-a instalat de luni bune şi în ţara noastră.

Drept dovadă stă decizia Starbucks Coffee Company şi a partenerului său european, Marinopoulos Group, de a deschide mâine, la Timişoara, cea de-a şaptea cafenea Starbucks din România. Piaţă în creştere Potrivit oficialilor companiei, anul acesta vor fi deschise, în diferite ţări, 20 de noi cafenele, una dintre ele fiind în România. Asta pentru că piaţa autohtonă este încă în curs de dezvoltare.

„Piaţa cafenelelor din România este în mod clar caracterizată de un trend ascendent. Are un potenţial remarcabil, este foarte dinamică, extrem de animată şi gata să primească noi jucători şi noi concepte. Ca urmare, suntem încrezători că va continua să crească într-un ritm accelerat. Prin comparaţie cu pieţele europene, piaţa locală a cafenelelor se află încă în curs de dezvoltare. Studiem cu mare atenţie situaţia economică actuală şi suntem conştienţi de implicaţiile acesteia, atât la nivel global, cât şi local. În acelaşi timp, evaluăm foarte atent caracteristicile fiecărei pieţe locale, iar politica noastră este să ne extindem operaţiunile acolo unde clienţii doresc să ne găsească”, explică decizia de a investi într-o nouă cafenea Viorel Stoiean, District Manager al Marinopoulos Coffee Company III. Cafenea de mall

Cafeneaua Starbucks este amenajată în incinta unui centru comercial din Timişoara şi va fi deschisă zilnic.

Consumatorii vor avea la dispoziţie un meniu complet de băuturi pe bază de cafea: Caffè Latte, Caramel Macchiato, Caffè Mocha. Pe perioada verii, oferta este completată de mai multe tipuri de Frappuccino - băuturi cu gheaţă mărunţită fin -, sucuri de fructe şi ceaiuri. Starbucks a pătruns pe piaţa din România în 2007, când a fost deschisă, la Bucureşti, prima cafenea din Europa Centrală şi de Est.

ECONOMII

900 de cafenele vor fi închise   Potrivit unui articol din „New York Times”, apărut în aprilie, Starbucks e una dintre primele companii care a admis că recesiunea s-a instalat în Statele Unite. În primul trimestru al anului, profitul net al companiei a fost de 25 milioane de dolari, faţă de 108,7 milioane de dolari, în aceeaşi perioada a anului trecut.   Şi veniturile companiei s-au micşorat cu 8 procente, până la 2,33 miliarde de dolari. Încă din ianuarie, Starbucks a anunţat că va închide, până în luna septembrie, 900 de cafenele din întreaga lume. În primele patru luni ale acestui an, au fost închise 507 cafenele din Statele Unite ale Americii şi alte 64 din străinătate, potrivit unui articol apărut în săptămânalul „Capital”.