Stapanii minutelor, legati de telefon

Stapanii minutelor, legati de telefon

Managerii din telefonia mobila folosesc aparate care le ofera posibilitati multiple de comunicatii prin voce si date.

Telefonul mobil a ajuns de multe ori sa devina o „prelungire” tehnologica a corpului nostru.

Este, probabil, obiectul care ne e alaturi cel mai mult timp intr-o zi de lucru. Unii isi folosesc mobilul doar pentru a-si satisface nevoia de a vorbi cu apropiatii sau de a rezolva anumite probleme.

Pentru altii insa, mobilul a devenit mult mai mult, un adevarat „asistent” electronic, cu ajutorul caruia trimit scrisori electronice, navigheaza pe internet, asculta muzica sau vad filme ori isi organizeaza programul de lucru.

In aceste conditii, este interesant modul in care isi foloseste un manager aflat intr-o pozitie-cheie intr-o mare companie de telefonie mobila propriul telefon mobil. Ce model este, ce fel de abonament are, este acesta nelimitat sau la ce servicii are acces?

Demersul EVZ, in care au fost chestionati patru manageri ce detin pozitii importante in companiile care ofera servicii de telefonie mobila in Romania - Orange, Vodafone, Cosmote si Telemobil -, s-a „soldat” cu o concluzie clara: toti sunt dependenti de propriul telefon mobil si toti folosesc doar serviciile oferite de compania pentru care lucreaza.

Un mobil cat mai performant

Cosmote. Roxana Cocorel, Sales Development&Support Manager la Cosmote Romania, nu isi poate imagina activitatea zilnica fara telefonul mobil, care pentru ea a devenit „mai mult decat un gadget”. Ne explica si de ce.

„Este un instrument de lucru indispensabil, in el se intersecteaza informatii, vesti, confesiuni, bucurii, e parte din viata mea de zi cu zi. In obiceiurile noastre cotidiene parcurgem carari deja batatorite, iar telefonul mobil e modalitatea cea mai rapida de a solutiona multe situatii de viata. Folosirea serviciului de telefonie mobila a devenit un gest aproape reflex: ai telefonul aproape si comunici, rezolvi. Mai mult, mobilul creeaza dependenta, pentru ca te tine conectat cu oricine, de la familie si prieteni pana la parteneri de afaceri”.

Acum, Roxana foloseste un telefon LG KE850 Prada, pe care il considera sic si performant in acelasi timp. Cu toate acestea, isi schimba telefonul destul de des pentru a putea testa personal cele mai recente aparitii pe piata.

Roxana isi alege telefonul, ca de altfel si restul gadgeturilor, pe baza unui criteriu simplu: utilitatea. „Fiecare dintre noi putem sa ne facem o lista cu ce am dori de la telefonul nostru si astfel sa luam cea mai buna decizie cand ne cumparam un nou model. Pentru mine, telefonul trebuie sa aiba un meniu bine structurat, sa fie destul de avansat tehnologic incat sa pot utiliza aplicatiile de care am nevoie si o baterie buna”, spune ea.

Roxana spune ca foloseste un abonament de serviciu, care ii ofera acces atat la serviciile de voce oferite de companie, cat si la cele de date. In general, raspunde la toate apelurile, dar, daca este intr-o sedinta sau intr-o intalnire de afaceri, revine cu un apel imediat ce timpul ii permite.

Mai mult, spune ca nu-si inchide telefonul in timpul liber pentru a putea fi in permanenta in legatura cu prietenii, colegii sau partenerii de afaceri.

Orange

Exploatat la maximum

Razvan Ionescu, Marketing Manager la Orange Romania, spune din start ca este pasionat de telefoane cu functionalitati multiple, mai ales cu o capacitate mare de stocare a datelor.

Tocmai de aceea a ales modelul Nokia E65. Telefonul functioneaza pe baza unui abonament dedicat angajatilor Orange, care le ofera acestora acces la toate serviciile oferite de companie.

Razvan Ionescu foloseste in mod uzual telefonul pentru a vorbi, pentru a trimite mesaje scrise si multimedia, dar si pentru a primi sau citi e-mailurile.

„Este important ca telefonul sa fie compatibil 3G sau 3G·, pentru ca folosesc des serviciile de date si navighez in portalul wap Orange World. De asemenea, folosesc in mod uzual functiile clasice de agenda si calendar ale telefonului. Acestea sunt o modalitate eficienta si la indemana de a-mi reaminti de toate intalnirile si momentele importante, atat in timpul de lucru, cat si pe plan personal”, spune el. Deoarece este pasionat de gadgeturi si tehnologie, Razvan foloseste din plin toate aceste servicii. 

Desi are o multime de responsabilitati implicate de pozitia pe care o ocupa in companie, Razvan spune ca raspunde la apelurile pierdute sau la mesaje in cel mai scurt timp posibil.

In cazul in care nu poate raspunde la un apel sau are telefonul inchis, are activat serviciul „Out of Office”, care ii trimite un mesaj automat celui care il apeleaza.

Ionescu nu-si inchide telefonul in timpul liber: „Telefonul mobil este important pentru mine si in afara biroului intrucat ma ajuta sa-mi planific timpul liber, pot sa aflu rapid diverse informatii care ma intereseaza, cum ar fi prognoza meteo sau traficul pe DN 1 daca intentionez sa merg in zona respectiva. De asemenea, in anumite situatii este important sa pot sa fiu contactat de colegii de la birou”.

Vodafone

Aparatul care poate „aproape orice” Marian Pantazescu, Senior Director Network Operations la Vodafone Romania, este mandrul posesor al ultimului model de communicator de la Nokia, terminalul E90, un minicomputer multimedia prin excelenta. Este primul telefon de la Nokia care satisface cerintele de business si le combina cu o platforma de divertisment avansata.

Marian foloseste un abonament de serviciu care ii ofera acces la toate serviciile de care are nevoie in activitatea sa. „Functiile telefonului pe care ma bazez cel mai mult sunt in ordine: Mobile-voice, SMS, HSDPA (e-mail, web-browsing), Vodafone live!, MMS, GPS si serviciile multimedia”, spune Marian Pantazescu.

Raspunde la un apel pierdut sau la un mesaj in functie de urgenta, de la „imediat” pana la „in cursul aceleiasi zile”. Nu isi inchide telefonul niciodata, deoarece specificul functiei pe care o ocupa presupune disponibilitate pentru situatii de urgenta, care pot interveni oricand.

Zapp

Un „zapp-ist” pasionat de tehnologie

Razvan Patrunoiu, Chief Financial Officer (CFO) la Telemobil, foloseste telefonul Zapp Z810i, cel mai performant model de terminal lansat de Zapp. Pasionat de tehnologie, Patrunoiu a folosit cel putin o data fiecare dintre functii.

Cele mai utile pentru activitatea sa sunt navigatorul de internet (browserul) si serviciul de e-mail. Patrunoiu foloseste telefonul mobil intr-un mod „intensiv”, dupa cum chiar el spune. De aceea utilizeaza abonamentul Zapp Share Free 5000.

„Beneficiez si de mesagerie vocala profesionala si de serviciul foarte util de teleconferinta”, spune Patrunoiu. Timpul efectiv in care raspunde la apeluri pierdute si SMS-uri variaza foarte mult in functie de conjunctura in care se afla.

„Daca sunt in mijlocul unei sedinte, voi returna acel apel doar la finalul ei. Pe de alta parte, daca este vorba despre un apel pe care-l asteptam sau chiar l-am solicitat, timpul de raspuns va fi mult mai mic”, adauga Razvan. Cazurile in care inchide telefonul sunt rare.

Ne puteți urmări și pe Google News