Spoturile cu Brâncuși, interzise de CNA la o lună după ce au ieșit de pe TV

Reclamația a fost depusă la Consiliul Național al Audiovizualului de către Asociația Proiect Urban, pe 19 septembrie

Astăzi, CNA a decis să emită o decizie de intrare în legalitate în privinţa spoturilor publicitare pentru CEC Bank în care s-a folosit imaginea sculptorului Constantin Brâncuşi, deoarece, la difuzarea acestora la posturile de televiziune, nu a fost respectat art. 93 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, care stipulează: „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale”. În spotul publicitar de la CEC Bank era animată o fotografie a lui Constantin Brâncuși și adăugată o voce care nu-i aparține marelui artist. Spoturile cu Brâncuși nu mai sunt difuzate pe TV de la sfârșitul lunii septembrie, însă, la propunerea lui Răsvan Popescu membrii au hotărât să dea decizia pentru ca „lucrurile acestea să nu se mai întâmple”.

Tot astăzi, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare, întocmite de direcţia de specialitate, pentru posturile centrale de televiziune şi  radio cu privire la modul în care au fost respectate prevederile Deciziei CNA nr. 528 din 11.09.2014 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Preşedintelui României şi a hotărât să aplice câte o somaţie publică posturilor Antena 3, România TV, Realitatea TV, The Money Channel, Naşul TV, Europa FM şi Radio RFI. Membrii Consiliului au constatat  că în perioada monitorizată (03 - 23.10.2014), la difuzarea emisiunilor de dezbatere electorală, radiodifuzorii nu au ţinut cont de prevederile art. 3 alin. (1) lit. a) din Decizia CNA nr. 528 din 11.09.2014, potrivit cărora aveau obligaţia „(...) să asigure, în cadrul emisiunilor prevăzute în prezenta decizie, reflectarea desfăşurării campaniei electorale, cu respectarea următoarelor principii: a) echitate - toţi candidaţii trebuie să aibă posibilitatea de a se face cunoscuţi electoratului”.