„Spoofing”, escrocherie în numele băncilor. Clienții își pot pierde banii de pe card

Sursa foto: Dreamstime

O nouă metodă de fraudă este tot mai des întâlnită în România.Poliția trage un semnal de alarmă, îndemnându-i pe clienții băncilor să fie atenți la informațiile pe care le oferă prin telefon.  Prin noua escrocherie, clienţii băncilor sunt contactaţi de persoane care pretind a fi angajaţi ai unei bănci. Telefonic, aceștia solicită date personale pentru a verifica o presupusă plată „suspectă”. În realitate, aceștia ajung să fure sume din conturile clienților.

Fraudă în numele băncii. Cum pot fi păcăliți clienții

Polițiștii avertizează cu privire la o metodă nouă de fraudă. Prin intermediul acesteia, clienții băncilor din România pot rămâne fără bani în conturi. Aceștia pot primi mesaje prin e-mail sau SMS, de la persoane care pretind că fac parte din departamentele antifraudă ale băncilor.

Mai mult, clienților li se solicită informații despre cardul bancar și codul de securitate. Cei care pun în aplicare astfel de metode de fraudă se folosesc de pretextul unei tranzacții „suspecte”.

Inteligența artificială și ajutorul oferit hackerilor. Sursa Foto: Arhiva EVZ

„Spoofing”, hoție tot mai des întâlnită

Conform oamenilor legii, reprezentanții unităţilor bancare vor solicita niciodată informaţii personale prin telefon sau SMS.

„Într-un astfel de context, victimele sunt contactate de diverse persoane care se prezintă drept angajaţi ai departamentului antifraudă, din cadrul unor instituţii bancare din România. Apelurile sunt, de obicei, efectuate de pe numere de telefon similare cu cele ale unităţilor bancare.  Apelantul pretinde că există o plată suspectă şi solicită informaţii personale, datele de pe card şi codul de securitate pentru a anula acea tranzacţie. Este important să reţineţi că instituţiile bancare nu vă vor solicita niciodată informaţii personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS!”; transmit, printr-un comunicat dat publicităţii duminică, reprezentanţii Poliţiei.

Sursa foto: Arhiva EVZ

Nouă metodă de fraudă. Cum se pot proteja clienții

Polițiștii îi îndeamnă pe clienții băncilor să verifice întotdeauna autenticitatea apelurilor primite. Mai mult, aceștia le recomandă deținătorilor de carduri bancare să nu trebuie divulge niciodată coduri de securitate către persoane necunoscute.

De asemenea, reprezentanții băncilor le recomandă clienților să contacteze  instituția doar prin numele de contact oficiale.

„Dacă aveţi orice îndoială cu privire la legitimitatea unui apel sau mesaj, contactaţi direct instituţia bancară în cauză folosind numerele de contact oficiale”, este mesajul autorităţilor către clienţii băncilor.