O echipă formată din medici militari din Galați a preluat conducerea Spitalului Județean de Urgență din Deva. Decizia a fost luată de ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, după o vizită unitatea medicală din județul Hunedoara. Echipa este condusă de un locotenent-colonel cu două misiuni în Afganistan.
Conducerea spitalului din Deva va fi preluată de locotenent-colonel medic Constantin Vlase, director medical al Spitalului Militar de Urgenţă „Aristide Serfiodi" din Galaţi, specialist în boli infecţioase, cu două misiuni în Afganistan. El va fi secondat de maior medic Bogdan-Ion Ţambrea - director medical, locotenent-colonel Cătălin Ciopei - ofiţer de logistică şi locotenent-colonel Sorin Vartolomei - ofiţer de stat major.
Ministrul Sănătăţii a anunţat, la Deva, că Spitalul Judeţean de Urgenţă intră sub management militar şi toate cadrele medicale vor fi testate pentru infecţia cu noul coronavirus. Nelu Tătaru a precizat că managementul militar va fi menținut câtă vreme va fi nevoie. De asemenea, a început și testarea medicilor din spital pentru contaminarea cu noul coronavirus, în parale cu o anchetă epidemiologică. Testele vor fi făcute la Cluj, de acum înainte, urmând ca rezultatele să fie transmise în cel mult 48 de ore.
„La spitalul din Deva, în acest moment, nu există circuite, iar dacă există, nu sunt respectate. Avem de făcut o muncă care trebuie să înceapă cu personalul medical. Trebuie să vedem ce este cu personalul care este în autoizolare, autoizolare care fiecare și-a luat-o cum a crezut, neexistând o anchetă epidemiologică făcuta de DSP. Vom testa tot ce înseamnă personal medical. Cei care sunt valizi, vor efectua activitate medicală, în măsura în care vor accepta acest lucru, dar într-un regim de semiinstituţionalizare. Cei care vor lucra în spital vor merge în hoteluri, vor reveni a doua zi dimineață să facă munca pentru care sunt pregătiți. Au ajuns și azi noapte și astăzi la Deva și echipamente, și medicamente, și materiale sanitare. Acest management va sta doar cât este nevoie”, a precizat ministrul Sănătății.
Pentru a limita îmbolnăvirea medicilor, cei care își vor continua activitatea vor fi cazați la un hotel din zonă, unde primăria a achiziționat 120 de camere.