Anul trecut, în București au putut fi văzute primele 50 de automobile full electrice ale companiei de car sharing SPARK.
Acum, flotila companiei se apropie de 400 de mașini, și, în curând, va ajunge la 550 de automobile foarte performante.
SPARK a fost lansat în 2016, la Vilnius, în Lituania. Astăzi, SPARK operează și în Bulgaria și în România, dar Bucureștii se pare că sunt cea mai receptivă piață, apetența bucureștenilor spre noile tehnologii fiind într-un trend evident crescător. De altfel, în baza de date a SPARK România se numără zeci de mii de șoferi care utilizează constant aceste servicii de car sharing.
Să ne înțelegem, SPARK nu este UBER, nu există un șofer ale cărui servicii sunt închiriate, ci este vorba despre închirierea de mașini de ultimă generație direct de către clienții-șoferi. De remarcat: industria de car sharing are un viitor strălucit mai ales dacă ținem cont de faptul că majoritatea studiilor de specialitate estimează că, până în 2025, 20% din autovehiculele din centrele urbane vor fi dedicate utilizării comune.
Siguranța călătorilor și îndepărtarea pericolului SARS CoV2
Din cauza pandemiei COVID-19, industria mobilității a avut de suferit, iar efectele încă se resimt. Acest lucru se aplică și segmentului de car sharing, unde cererea a scăzut la începutul pandemiei. SPARK însă s-a adaptat. Repede și eficient.
„Exact asta am făcut și în România cu SPARK, cu accent suplimentar pe măsurile de igienă și protecție a clienților noștri”, spune Dimitar Stoyanov, country manager, SPARK România. ”Tot mai multe persoane realizează foarte rapid că acest serviciu este o soluție perfectă atât pentru călătoriile pe termen scurt, cât și lung. Dat fiind contextul social creat de această pandemie, utilizatorii preferă acum astfel de servicii în detrimentul transportului public, pentru că vor să călătorească într-un mediu izolat, considerat de multe persoane ca fiind mai sigur în comparație cu alte alternative. Practic, noi respectăm condițiile de izolare, dat fiind faptul că accesul în autovehicul, de cele mai multe ori, se face de către o singură persoană, șoferul. Limităm astfel contactul cu alte persoane și avem grijă de sănătatea noastră. Cu toate că oferim un mediu mai sigur față de alte mijloace de transport urban, totuși, oamenii ar trebui să țină cont de măsurile de protecție de bază pe care le folosesc în mediul extern”, mai precizează managerul SPARK.
Mai mult decât atât, am aflat că SPARK îmbunătățește în mod constant serviciul de siguranță, dar și de acces la astfel de autovehicule, prin introducerea recunoașterii faciale, dezactivarea utilizatorilor din cauza depășirii vitezei sau a colectării de sancțiuni pentru nerespectarea regulilor de circulație.
Beneficiile implementate de SPARK
Interesantă este și tarifarea abordată de SPARK. Aici nu se plătește pe kilometru, ci pe minut. ”Ne propunem să ne concentrăm prețurile în funcție de timp, care la urma urmei este cea mai valoroasă resursă. Chiar și acum prețurile sunt foarte competitive și au fost proiectate, începând de la 0,49 lei/min, până la atingerea unui anumit preț zilnic, după care mașina este la dispoziția clienților timp de până la 24 de ore. Vrem să oferim soluții sigure, confortabile și avantajoase pentru călătoriile zilnice între diferite locații din oraș, ceea ce este absolut posibil pentru o sumă de 10 sau 15 lei. Acesta este momentul în care partajarea auto este cu adevărat eficientă și utilă”, ne-au spus reprezentanții companiei.
Mai trebuie remarcat faptul că Spark nu oferă doar o oportunitate de transport sigură și la prețuri reduse, ci permite, de asemenea, oamenilor să experimenteze cea mai avansată tehnologie din sfera industriei auto, care se deplasează treptat către vehiculele electrice. Pentru mulți oameni, contactul cu această nouă tehnologie se face pentru prima dată prin serviciul SPARK . Altfel spus, până de curând, utilizarea în masă a unui vehicul electric silențios, ecologic, era considerată un concept exotic și majoritatea oamenilor nu puteau beneficia personal de această experiență. Acum, acest lucru se schimbă și SPARK este un vârf de lance al acestei tendințe care ne aduce viitorul mult mai aproape.
Trebuie spus și faptul că, folosind SPARK, clienții nu trebuie să se mai gândească la asigurări, parcare, revizie tehnică, schimb de ulei și alte chestiuni legate de deținerea unui vehicul convențional. Practic, se plătește doar pentru timpul în care este folosită mașina.