Ramonei Mănescu pentru CFR Marfă După ce a vorbit despre disponibilizarea a mii de salariați la CFR Marfă, ministrul Transporturilor și-a dat seama că are nevoie de ei.
Planurile lui Șova la CFR Marfă, care vizau desființarea a 2.500 de posturi, au nemulțumit sindicatul, care s-a opus concedierilor, invocând două motive.
Pe de o parte, nu s-a făcut o evaluare a necesarului de personal, și există riscul să se taie haotic, iar în prezent unele regionale se confruntă chiar cu deficit.
În al doilea rând, compania a început să câștige contracte, iar disponibilizarea ar pune în pericol execuția acestora. Între timp, ministrul a ajuns la aceeași concluzie. „Există o discuție privind concedierea a 2.500 de angajați de la CFR Marfă, a fost o cerință a FMI. Le-au crescut încasările și cifra de afaceri și se află în fața a trei licitații importante. Ar fi posibil să concediem doar 1.400 de angajați”, a spus zilele trecute Șova.
Deși părea că anunță schimbări de ultimă oră, este vorba de o situație veche de cel puțin câteva luni, iar discuțiile cu FMI fuseseră purtate de ex-ministrul pentru Transporturi, Ramona Mănescu, ne-a declarat un sindicalist. În schimb, odată venit în fruntea ministerului, Dan Șova a refuzat să continue demersurile acesteia.
La fel a procedat în cazul unei alte companii din subordine, Tarom, unde a destituit Consiliul de Administrație impus de fostul ministru de resort.
400 de km din Autostrada Transilvania
Așa cum procedează în aproape fiecare intervenție, ministru Șova s-a referit weekendul trecut și la amplele planuri pentru infrastructură. În trei ani, nu mai puțin de 400 de kilometri ar urma să fie gata la Autostrada Transilvania, a spus ministrul.