Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, susține că insituția pe care o conduce are nevoie de o finanțare consistentă din bugetul pe anul viitor. El și-a prezentat punctul de vedere în fața parlamentarilor din Comisiile reunite pentru Transporturi. Ministrul Grindeanu a prezentat proiectele pe care le are în vedere în domeniul pe care îl păstorește pentru anul ce urmează.
Sorin Grindeanu susține că anul viitor, intenționează să dea în folosință în jur de 100 de kilometri de drum de mare viteză. El spune că are nevoie de finanțare pentru a-și atinge aceste obiective. Șeful de la Ministerul Transporturilor a prezentat concluziile discuțiilor pe care le-a purtat în Parlament, cu privire la necesitățiel bugetare pentru anul viitor.
„Am prezentat astăzi, în fața Comisiilor reunite parlamentare pentru Transporturi, rezultatele acestui an precum realizarea, în avans, a jaloanelor stabilite prin PNRR pentru infrastructura rutieră și cea feroviară. Sunt doar câteva dintre argumentele solide pentru solicitarea de majorare cu 17% a bugetului necesar proiectelor derulate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii!”, a declarat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor susține că are nevoie pentru administrarea și dezvoltarea rețelei de drumuri rutiere de aproape 12 miliarde de lei. Alte 5,2 miliarde de lei sunt necesare pentru reabilitarea infrastructurii feroviare.
„Numai pentru admnistrarea și dezvoltarea rețelei rutiere naționale avem nevoie de 11,9 miliarde de lei și 5,2 miliarde pentru infrastructura feroviară. Sunt cel puțin 100 de km de drum de mare viteză care vor putea fi deschiși anul viitor, dar pentru a atinge aceste rezultate trebuie să asigurăm finanțarea”, a mai arătat Grindeanu.
Proiectele pentru care cere finanțare Sorin Grindeanu
Ministrul Traporturilor a trecut în revistă proiectele pe care le-a prezentat colegilor săi din Parlament, pentru a le obține susținerea, în vederea asigurării finanțării necesare de la bugetul de stat
„Amintesc aici doar câteva din proiectele la care le-am prezentat comisiei: cele 13 loturi ale A7, finanțate prin PNRR, între Ploiești și Pașcani; Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva (secțiunea cu tuneluri); 4 secțiuni ale Autostrăzii Sibiu-Pitești; 3 tronsoane ale Drumului expres Craiova-Pitești; 5 secțiuni ale Autostrăzii Transilvania”, a arătat Sorin Grindeanu.
El a prezentat și proiectele pentru refacerea rețelei feroviare pe care intenționează să le lanseze anul viitor.
„Și pentru rețeaua feroviară avem proiecte care au nevoie de finanțare în 2023: 3 contracte pentru modernizare a căii ferate pe tronsonul Caransebeș – Timișoara – Arad; 2 contracte pentru electrificarea și modernizarea a căii ferate pe tronsonul Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor; 97 de contracte pentru lucrări tip QUICK WINS pe raza Regionalelor CF București, Craiova, Brașov și Cluj”, a scris Sorin Grindeanu într-o postare pe Facebook.