De 32 de ani, învățământul din țara noastră se află într-o continuă luptă pentru supraviețuire. Cu elevi analfabeți funcțional și profesori care nu își cunosc materia, școala românească trebuie reformată din toate punctele de vedere.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat într-o conferință de presă că România aspiră spre o educație occidentală, de calitate, dar pentru asta este nevoie de o reformare sistematică și curriculară.
De asemenea, oficialul a explicat faptul că toate măsurile propuse de către Ministerul Educației susțin excelența și echitatea.
„Schimbăm pentru că trebuie să avem un fundament pentru redarea prestigiului şi demnităţii profesiei de dascăl, inclusiv printr-o salarizare motivantă care să fie cel puţin la nivelul salariului mediu pe economie, încă de la debutul în carieră", a declarat Sorin Cîmpeanu, potrivit Agerpres.
Nemulțumirile de-a lungul anilor privind performanțele elevilor au dus la schimbarea legilor educației, în contextul în care schimbările se vor răsfrânge asupra vieții tuturor.
Dorința lui Sorin Cîmpeanu: absolvenți care să înțeleagă ce se întâmplă în jurul lor
Totodată, ministrul Educației a mai afirmat că țara noastră are nevoie de absolvenți care să caute soluții creative, să gândească critic, să ajute societatea în care trăiesc.
„Avem nevoie de absolvenţi care să producă bunăstare, să aibă capacitatea de a face acest lucru în mod inovativ, orientat spre viitor şi nu doar reproducând tipare existente", a transmis Sorin Cîmpeanu.
Ministrul Educației nu a uitat de profesori, precizând că schimbările în legea educației îi vor ajuta mult în procesul de educare al elevilor. De altfel, oficialul român a mai spus că relevanța învățământului profesional pentru piața muncii a fost mereu contestată din cauza că majoritatea școlilor profesionale funcționează pe modele învechite.
„Fără o colaborare suficientă cu mediul economic. Schimbăm pentru că elevii trebuie să aibă acces la un traseu educaţional mai flexibil, mai bine adaptat intereselor lor, care să poată identifica talentele şi aptitudinile de la o vârstă cât mai fragedă şi care să îi orienteze spre atingerea potenţialului maxim", a afirmat Cîmpeanu.
În încheierea mesajului său, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a dat asigurări că noile legi pornesc exact de la nevoile elevului: educaționale, dar și socio-emoționale.
„Vorbim şi de nevoi socio-emoţionale, de nevoia de incluziune şcolară, de nevoia de desegregare, de nevoia de confort şi siguranţă în spaţiul şcolar, de nevoia de a fi acceptat necondiţionat şi valorizat tocmai prin respectarea particularităţilor de vârstă şi individuale, astfel încât elevul să fie beneficiarul unei educaţii individualizate urmărite printr-un instrument psihopedagogic de monitorizare şi progres: portofoliul educaţional", a conchis ministrul Cîmpeanu.