O scădere importantă s-a consemnat în cazul autoturismelor, numărul înregistrărilor fiind de 5.462, mai mic cu 36,71% faţă de luna iunie a anului anterior, când au fost înregistrate 8.630 de unităţi noi.

În timp ce marca auto locală, Dacia, înregistrează scăderi importante de vânzare, o altă marcă a grupului se bucură de o cerere tot mai mare în rândul românilor.

În iunie, Dacia a fost cea mai solicitată marcă – 998 de unităţi – în scădere cu 68,67% în comparaţie cu luna iunie 2015. Pe locurile următoare s-au clasat: Renault (679 unităţi, +14,31%), Skoda (555 unităţi, -8,87%) şi Ford (450 de unităţi, -5,79%).

Mărcile din rândul cărora s-au cumpărat cele mai puține mașini sunt smart (cinci unităţi), Subaru (patru unităţi), Maserati şi SsangYong (câte trei unităţi), Mercedes-AMG (două unităţi), Bentley, Citroen-DS, DS, Ferrari, Lada, Lamborghini şi Luaz (câte o unitate).

În ceea ce priveşte categoriile de autovehicule noi înmatriculate, procentaje pozitive s-au înregistrat, în luna iunie din acest an, comparativ cu acelaşi interval din 2015, la: semiremorci (415 unităţi, +41,16%), remorci (910 unităţi, +31,12%), autovehicule transport mărfuri (1.740 unităţi, +23,32%) şi mopede/motociclete (191 unităţi, +9,77%).

La nivel general, înmatriculările de autoturisme noi s-au situat, în primele şase luni ale anului 2016, la 35.377 de unităţi, în creştere cu 2,63% faţă de acelaşi interval din 2015, când numărul acestora a fost de 34.472 de exemplare.

Conform statisticii DRPCIV, parcul auto naţional din România însuma, la sfârşitul anului 2015, aproximativ 6,6 milioane de unităţi, în creştere cu 5,27% faţă de perioada similară a anului precedent, când număra 6,27 milioane de exemplare.