Gigantul Sony Ericsson a raportat un profit sub cel prognozat, pe fondul realizării unor vânzări sub aşteptări, iar conducerea companiei nu vede creşteri semnificative ale afacerii în acest an.
Analiştii chestionaţi de Reuters prognozaseră vânzări de 1,82 de miliarde de euro şi un profit înainte de impozitare de aproape 80 de milioane de euro. Datele publicate de Sony Ericsson arată că profitul brut s-a ridicat la 35 de milioane de euro în ultimele trei luni din 2010, iar vânzările s-au cifrat la 1,53 de miliarde de euro. Aceasta, în condiţiile în care vânzările cresc în perioada sărbătorilor de iarnă.
Rezultatele slabe înregistrate de Sony Ericsson au fost cauzate de reacţia lentă la evenimentele din piaţă, susţin analiştii. Mai precis, gigantul deţinut de compania suedeză Ericsson şi grupul nipon Sony Corp nu a reuşit să îşi modifice portofoliul în timp util pentru a contracara acţiunile competitorilor săi direcţi, Nokia şi Samsung.
Produsele Sony Ericsson s-au vândut cu un preţ mediu de 136 de euro în ultimul trimestru din 2010, valoare cu 12% mai mică faţă de cea înregistrată în trimestrul al treilea al aceluiaşi an.