Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a avizat, miercuri, soluția tehnică pentru refacerea autostrăzii Orăștie-Sibiu, dintre Săliște și Cunța. Soluția propusă de CNADNR e contestată de specialiștii Asociației specialiștii de la Asociația „Construim România”.
Potrivit CNADNR, soluţia tehnică pentru repararea autostrăziui constă în săparea de tranşee, care vor avea rolul de a drena apa acumulată în fundaţia autostrăzii. Aceste tranșee vor fi săpate la distanță variabilă pe porţiunea de 200 de metri „scufundată“ din Lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie.
„Soluţia tehnică avizată presupune execuţia a şase tranşei drenante, la o adâncime de şapte metri, transversal amprizei autostrăzii, distanţa dintre acestea fiind variabilă, distanţele mai mici sunt în zona cu înălţimea de rambleu mai mare, această distanţă crescând pe măsura reducerii înălţimii rambleului”, se arată în comunicatul CNADNR. Potrivit CNADNR, „lungimea acestor tranşei este de 65 m pentru 4 drenuri şi de 285 m pentru două dintre acestea. La capul aval al tranşeilor transversale, cu lungimea de 65 m, se montează cămine de vizitare. Între aceste cămine se realizează drenurile de evacuare, care unesc toate aceste cămine de vizitare. Cele două tranşei cu lungimi mai mari, respectiv 285 m, sunt necesare atât pentru evacuarea apelor drenate către pârâul din aval, cât şi pentru asanarea zonei mlăştinoase aflate în aval la cca. 200 m de autostradă. Acestea se unesc într-un singur cap de evacuare, unde se realizează un bazin decantor cu preaplin, continuat cu un şanţ pereat până la emisar. Peste terenul astfel pregătit, se va începe refacerea corpului rambleului din materiale granulare, ranforsate cu geogrile”.
Asociația „Construim România”, prin specialistul în infrastructură Mihai Crăciun, atrage atenţia asupra faptului că această soluţie nu rezolvă problemă reală, și anume cea a solului nisipos şi a izvoarelor subterane. Acesta spune că autostradase ca surpa în continuare, cu tot cu tranșee pentru drenaj. „Soluţia tehnică reală a problemei terasamentului de la Km 276 nu este reconstrucţia lui ca terasament, ci înlocuirea lui cu un viaduct de 300 de metri. Până când autostrada nu va fi aşezată la Km 276 pe coloane de beton armat înfipte în stânca din adâncime, autostrada va continua să se surpe sistematic”, preciza Crăciun.
Lucrările de reparații sunt realizate, în premieră, în regie proprie a CNADNR.