Șoferii români, îngroziți de noile tarife RCA

Mașini / Sursa foto: Arhiva EVZ

Scumpirile au fost anunțate încă de la sfârșitul anului trecut. Tariful poliţei de asigurare se stabileşte în funcţie de vârsta şoferului, oraşul, capacitatea cilindrică şi dacă a avut sau nu incidente în trafic, a explicat Autoritatea de Supraveghere Financiară.

Anul 2024 a venit cu noi tarife RCA, iar șoferii români se arată îngrijorați pentru faptul că vor trebui să scoată mai mulți bani din buzunar, pentru a circula regulamentar cu autoturismul.

Noile tarife de referinţă pentru asigurarea obligatorie sunt mai mari față de anul trecut cu aproape  6%. Cei mai afectaţi de majorări sunt șoferii  cu  vârsta până în 30 de ani.  În cazul acestora,  costul unei polițe RCA poate ajunge şi la 4.700 de lei pe an, cu aproape 100 de lei mai mult, față de anul 2023.

Șoferii români, îngroziți din cauza tarifelor RCA: „Să vedeți cât o să se facă”

Pe de altă parte, cel mai mic tarif de referinţă RCA este de 1.055 lei, care se regăseşte la categoria de vârstă 51-60 de ani, pentru autoturismele cu o capacitate cilindrică de sub 1.200 centimetri cubi.

Sergiu Ciolan, broker asigurări auto, a explicat, pentru sursa citată, de ce prețul RCA variază: „De regulă, preţurile pe care şoferii le plătesc sunt în zona tarifului de referinţă. De exemplu, pentru un şofer cu vârsta până în 30 de ani, cu un bonus destul de mic, având o maşină cu un motor de 3000, acesta ar achita undeva între 2500-3000 de lei pe an”, este explicația brokerului auto.

Pe grupurile de Facebook, au apărut deja primele reacții ale șoferilor care au aflat cât trebuie să scoată din buzunar pentru a plăti un RCA.

„RCA pentru un Logan din 2007 1300 lei pe 12 luni? Trebuie să îmi revin din șoc!", a scris acesta pe grupul Cetățean Sector 3, de pe Facebook. „Nu degeaba au ieșit transportatorii în stradă! Toți suntem în aceeași situație!", au scris câțiva dintre conducătorii auto, potrivit ziare.com.

Prețul RCA a fost plafonat timp de șase luni

Prețul RCA a fost plafonat după falimentul Euroins/Foto: arhiva Evz

Guvernul a decis să plafoneze prețul RCA, în luna aprilie,  în contextul în care apoi Euroins a fost declarat falimentar.   În același timp cu plafonarea RCA au fost blocate și comisioanele de distribuție ale brokerilor, la maxim 8%. Brokerii de asigurări  au suferit de pe urma plafonării de prețuri, în special din cauza  plafonării comisionului de distribuție la 8%, au estimat analiștii economici. Astfel, șoferilor români le va fi mai greu în anul financiar 2024, dacă nu vor să circule cu mijloacele de transport în comun.

 „Va fi din ce în ce mai greu pentru şoferi să susţină financiar o maşină în 2024, în condiţiile în care va creşte RCA-ul, cresc costurile cu carburanţii şi creşte impozitul pe care vor trebui să-l plătească pentru maşină cu 13,8%. Aproape 70% dintre maşinile din România au o vechime mai mare de 7-8 ani”, a precizat Adrian Negrescu, analist economic, citat de sursa menționată.