Ford lansează noul Shelby GT500, coupe-ul care dă clasă multor modele Ferrari, Lamborghini sau Porsche

Producătorul american Ford prezintă, la Salonul auto de la Los Angeles, modelul Shelby GT500, un coupe extrem, mai puternic decât Mercedes-Benz SLS AMG, Porsche 911 GT2 RS, Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera, Ferrari 458 Italia, McLaren MP4-12C sau BMW M5.

Ce au în comun Mercedes-Benz SLS AMG (570 CP), Porsche 911 GT2 RS (620 CP), Ferrari 458 Italia (580 CP), Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera (570 CP), BMW M5 (560 CP), McLaren MP4-12C (600 CP) şi Jaguar XKR-S (550 CP)?

În afara faptului că sunt unele dintre cele mai admirate, râvnite, puternice şi exclusiviste supermodele de serie disponibile în acest moment?

Ei bine, absolut toate sunt mai puţin puternice decât un "umil" Ford.

De bună seamă, nu facem trimitere la un model oarecare realizat de producătorul generalist american, ci la un supercoupe de colecţie prezentat, în premieră absolută, la actuala ediţie a Salonului auto de la Los Angeles. 

O cifră "rotundă": 650. De cai-putere

Noul Ford Shelby GT500 este cel mai vânos muscle car american graţie celor, ţineţi-vă bine, 650 de cai-putere dezvoltaţi de, se putea altfel?, un V8 impunător, ascuns, din păcate, sub uriaşa capotă.

De altfel, Ford a ţinut să sublinieze că noul său model a fost înnobilat cu cel mai puternic V8 alfat în producţia de serie.

Chevrolet Corvette ZR1, versiunea de top a modelului sportiv din portofoliul rivalului General Motors, dispune de un V8 care poate livra "numai" 647 CP!

Revenind la Shelby GT500 şi la focosu-i motor, să punctăm următoarele: agregatul cu o capacitate de 5.8 litri are ca partener de "răutăţi" un compresor care îl supraalimentează cu "tot aerul din lume".

Precedenta ediţie a modelului Shelby GT500, prezentată la Salonul auto de la New York din 2005, era animată cu un V8 de 5.4 litri şi 500 CP.

Viteza maximă: peste 320 km/h

Potrivit producătorului, noul supercoupe va putea depăşi lejer 320 km/h. Durata sprintului 0-100 km/h, care  urmează a fi devoalată în curând, se anunţă şi ea la fel de spectaculoasă.

Ford susţine că, în ciuda performaţelor extreme - care au impus aplicarea unor soluţii speciale pe partea de răcire a motorului, la nivelul transmisiei (automată, cu 6+1 rapoarte, la puntea spate) şi, bineînţeles, al frânelor - Shelby GT500 ar putea fi utilizată ca o maşină normală, zi de zi!

Consumul: "la secret"

Admiţând că este aşa, tot rămân unele rezerve, legate de consumul de benzină, ţinut, deocamdată, "la secret".      Ford va completa în perioada imediat următoare tabloul tehnic al celei mai noi ediţii Shelby GT500. Informaţiile privitoare la preţul şi disponibilitatea pe piaţă a supermodelului american urmează şi ele cât de curând.