ING Bank, a anunțat pe propria pagină de Facebook, că o parte dintre tranzacţiile realizate în acest weekend de clienţii ING au fost dublate, situaţia fiind cauzată de o eroare operaţională în care fişierele de tranzacţii au fost încărcate de două ori.
„Ca urmare a apariţiei în mass-media, în data de 8.10.2018, a unor informaţii referitoare la faptul că, pentru o parte din clienţii ING Bank au fost dublate tranzacţiile realizate cu cardurile online, la ATM-urile şi POS-urile altor bănci, echipa de control a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) s-a autosesizat, fiind astfel iniţiat un control operativ”, se scrie într-un comunicat de presă al Autorităţii.
În consecinţă, ANPC a solicitat băncii un punct de vedere cu privire la acest incident operaţional, potrivit www.realitatea.net
„În urma verificărilor efectuate, banca a emis, în dată de 9.10.2018, un punct de vedere prin care recunoaşte faptul că, în dată de 8.10.2018, începând cu ora 14.00, ING Bank a identificat dublarea tranzacţiilor efectuate de un număr de 225.525 consumatori, clienţi ai băncii, fiind astfel afectate interesele economice ale acestora”, se subliniază în comunicatul de presă al Autorităţii.
De asemenea, ING Bank susţine, printr-un punct de vedere suplimentar, emis pe 10 octombrie 2018 către ANPC, că, din numărul total de consumatori afectaţi, „aproximativ 7.000 de clienţi care au iniţiat plăţi până la momentul remedierii, au fost afectaţi în mod direct, ca urmare a intervenirii incidentului, în sensul în care tranzacţiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente”.
Analizând aspectele descrise, ANPC a constat că, prin afectarea intereselor economice ale consumatorilor, se încalcă prevederile art.7, lit.c), lin.2 din OG 21/1992 (r2) şi a sancţionat banca conform prevederilor art.50, alin.1, lit.a).