SINDICATELE din EDUCAȚIE acuză MINISTERUL EDUCAȚIEI: PROGRAMAREA în FEBRUARIE a BACALAUREATULUI este ILEGALĂ

Nici nu a început bine examenul de Bacalaureat 2018 că apar și primele critici dure la adresa noii implementări a calendarului de testare finală. Președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, Marius Nistor a afirmat că programarea susținerii probelor orale ale Bacalaureatului în luna februarie este în afara legii.

Probele orale ale examenului de Bacalaureat încep luni, 12, februarie, dar, potrivit lui Nistor, acest lucru este contrar Legii educației.

 

 

”Examenele sunt în afara legii întrucât Bacalaureatul poate fi susţinut, conform Legii educaţiei, numai de către absolvenţii de liceu. Or, noi în luna februarie nu discutăm în niciun caz de absolvenţi. Este practic în afara legii şi dă posibilitatea oricui să conteste aceste probe”, a declarat la RFI Marius Nistor.

 

Probele de evaluare a competențelor lingvistice și digitale au loc în intervalul 12-22 februarie, pentru prima dată, urmând ca restul probelor, cele scrise, să aibă loc în luna iunie.

 

Deși cele patru probe orale programate în viitorul apropiat îi pot avantaja pe elevi, pun mari probleme programului școlar obișnuit din această perioadă.

 

”Gândiţi-va că, în aceeaşi zi, elevii trebuie să participe şi la competenţe şi, totodată, să îşi facă şi orele de curs. Lucrul este valabil şi pentru cadrele didactice. Va fi un efort formidabil”, a spus Marius Nistor.

 

Prevederea la care se referă președintele federației sindicale este alineatul 2 al articolului 77 din Legea educației naționale, care prevede că „elevii care au promovat clasa a XII-a/a XIII-a vor susţine examenul naţional de bacalaureat”.

Ca mijloc de apărare, Ministerul Educației invocă, prin comunicatul care anunță începerea probelor orale ale examenului, articolul 78 din Legea educației naționale, potrivit Digi24. În această secțiune a Legii nr. 1/2011 se prevede că evaluările pot fi organizate şi se desfăşoară la nivelul unităţii de învăţământ, în timpul anului şcolar, pe parcursul semestrului al II-lea, în faţa unei comisii prezidate de directorul unităţii de învăţământ şi numite prin decizie a inspectorului şcolar general, în condiţiile stabilite de metodologia de examen.