Sindicaliști: Șefii de la Transporturi vor să închidă linii de cale ferată pe care se face transport de marfă de către compania de stat

Sindicatele din Transporturi îi acuză pe mai marii de la Ministerul Transporturilor că vor să închidă rute de care depinde în cea mai mare măsură activitatea companiei de stat. Reprezentanţii ministerului se apără: nu sunt bani ca să se menţină toţi cei 19.000 de kilometri de cale ferată, dar promit ca nu se vor închide liniile de importanţă economică.

Pentru că nu au bani să-i repare, şefii de la Transporturi vor să renunţe la 6.000 din cei 19.000 de kilometri de cale ferată. Adica la un kilometriu dintre trei, ceea ce pentru CFR Marfă echivalează cu un dezastru.

„CFR Marfă ar însemna să-şi restrângă activitatea şi să piardă 65,8% din volumul de transport pe care îl efectuează pe calea ferată la ora actuală”, spune liderul sindical Iulian Măntescu, citat de digi24.ro.

Sindicaliştii îi acuză pe şefii de la Transporturi că au introdus pe lista neagră linii de cale ferată vitale pentru compania de stat, precum Motru -Strehaia sau Turceni- Isalniţa, Titu-Târgovişte, Bucureşti-Olteniţa sau Medgidia -Tulcea, pe unde circulă trenuri pline cu cărbune, metale, îngrăşăminte sau ciment.

Afectate ar fi numeroase combinate şi fabrici

„Aproape toate combinatele de ciment sunt pe aceste secții. Combinatul de aluminiu de la Tulcea care aprovizionează Alro Slatina probabil că nu va mai putea lucra pentru că nu are cum să facă distribuţia de marfă”, a spus Ion Garoseanu, preşedintele Asociaţiei Transportatorilor Feroviari.

„Am ieșit cu 13.000 de kilometri, că atâta putem noi astăzi ca să asigurăm ca buget de întreținere și mentenanță”, a spus Marcel Boloş, directorul Autorității de Management POS-Transporturi.

Reducerea reţelei de cale ferată nu vine decât să pună sare pe rana CFR Marfă. Compania de stat este aproape de a pierde unul dintre cele mai importante contracte: cel pentru transportul cărbunelui din bazinul Olteniei, unde oferta companiei de stat a fost cu un milion de lei peste cea oferită de GFR-ul lui Gruia Stoica. Procurorii DNA se interesează şi de cum au ajuns la Transferoviarul lui Călin Mitică mai multe contracte pentru transportul de sare.

„Şi-au propus o reducere a cheltuielilor de personal de 29%. Şi îmi pun un semn de întrebare dacă nu cumva ne aşteaptă o nouă disponibilizare de personal”, spune Iulian Măntescu.

Bilanţul de astăzi al companiei de stat numără 6.376 de persoane, o datorie de peste 690 de milioane de lei şi o pierdere de aproape 24 de milioane de lei