Asociaţia care reuneşte majoritatea service-urilor Dacia, Renault şi Nissan de pe piaţa românească a început să rezilieze contractele pe care le avea cu Asirom, noul lider al pieţei asigurărilor RCA. Firmele de service acuză Asirom că foloseşte aceleaşi metode ca Astra şi Carpatica, asigurători intraţi în faliment, precum întârzierea plăţilor către service-uri cu lunile şi impunerea folosirii unor piese cât mai ieftine pentru reparaţii, de calitate incertă, transmite News.ro.
Astfel, asociaţia Concesionarilor Dacia, Renault şi Nissan (ACODAREN) susţine, într-un comunicat, că Asirom, companie controlată de grupul austriac Vienna Insurance Group (VIG), a preluat nu doar clienţii falimentarei companii Astra, ci şi metodele sale.
“Asirom îşi reglează socotelile financiare pe seama service-urilor noastre, nu ne plăteşte facturile, trage de timp pentru a aduna bani din piaţă şi ne creează probleme cu clienţii. Foloseşte aceleaşi metode pe care le-au folosit Astra sau Carpatica”, a declarat directorul ACODAREN, Marius Ghiban.
Potrivit asociaţiei, o metodă folosită de Asirom este prelungirea perioadei dintre constatarea şi acceptarea plăţii despăgubirii, iar în repezent asigurătorul are datorii importante şi întârzieri la plăţi către service-uri.
“Conform datelor colectate de la membrii asociaţiei zilele trecute, Asirom ne datorează peste 1.300.000 lei, având întârzieri la plată de ordinul zecilor şi sutelor de zile. În plus, avem peste 100 de maşini în diferite etape de reparaţie care aşteaptă de mult timp acordurile de la Asirom, iar clienţii noştri încep să fie iritaţi de aceste intârzieri. Noi suntem cu mâinele legate, constrânşi de respectarea contractului pe care chiar Asirom nu-l respectă faţă de noi”, a mai spus Ghiban.
Asociaţia acuză Asirom şi de faptul că încearcă să diminueze cu orice preţ valoarea despăgubirii. Astfel, prin platformele de aprovizionare cu piese de schimb impuse de compania de asigurări, service-ul ar fi constrâns să comande doar de la anumiţi furnizori cu preţuri foarte mici.
“Calitatea şi originea acestora nu este asumată de asigurător. Există cazuri în care aceste piese au origine îndoielnică sau sunt chiar contrafăcute”, susţine ACODAREN.
Ca o consecinţă, asociaţia a decis să rupă relaţiile contractuale cu Asirom. “Am depus la Asirom notificările de reziliere pentru 55 de contracte ale noastre care mai erau în vigoare. Clienţii Dacia, Renault sau Nissan pot sta liniştiţi dacă au de făcut reparaţii pe o poliţă Asirom. Fără contracte, vom putea repara mai repede şi mai bine decât acum! Chiar dacă birocraţia este mai mare, ne ocupăm noi în locul clienţilor, fără costuri suplimentare pentru ei”, a mai precizat directorul ACODAREN.