Şeful SAP: Piaţa românească a reacţionat slab la oferta noastră de aplicaţii mobile

România ar putea pierde noul val de dezvoltare a aplicaţiilor mobile.

„Pe plan internaţional, circa 60% dintre companii au îmbrăţişat tehnologia mobilă, în România abia dacă există un procent de 5%. Dacă nu se reacţionează rapid, România ar putea pierde acest val care se formează”, a afirmat Valentin Tomşa, director general SAP România.

Acesta susţine că investiţiile care ar merita să fie făcute pe acestă zonă sunt mai mici decât cele care ar trebui făcute pe alte sectoare din IT. Gradul de utilizare este așteptat să crească în perioada imediat următoare, însă una dintre problemele cu care se confruntă companiile locale este gradul redus de informare pentru dezvoltarea unei strategii bine definite pe zona de mobilitate la nivelul întregii organizații.

În ceea ce privește liniile de business, mai mult de jumătate dintre companiile internaționale chestionate de compania de consultanță IDG Research Services au deja implementate aplicații mobile dedicate unui departament, fie că este vorba de servicii financiare, resurse umane sau vânzări. În plus, un procent similar are acces la soluții analitice și alerte pentru indicatorii de performanță, direct de pe dispozitivul mobil.

Companiile utilizează tehnologia mobilă nu doar pentru a diminua timpul necesar derulării proceselor de business, ci și pentru a obține informații accesibile, precise și actualizate, cu scopul de a susține angajații, partenerii și clienții în luarea celor mai bune decizii. Cu toate acestea, doar 20% dintre companiile analizate de IDG au definită o strategie unitară la nivelul întregii organizații pe zona soluțiilor de mobilitate, restul companiilor adoptând doar punctual aplicații mobile de business.

Mai mult, lipsa unei strategii la nivelul întregii organizații se datorează și neîncrederii manifestate de executivi, peste 60% dintre aceștia declarându-se nesiguri de succesul investițiilor mobile sau al modului în care soluțiile de mobilitate influențează pozitiv desfășurarea afacerilor.

„Companiile locale au început să implementeze soluții punctuale, pe anumite zone de business, fără a dezvolta însă o strategie unitară pe zona soluțiilor de mobilitate la nivelul întregii organizații. Această situație se datorează în special gradului redus de informare asupra modului în care aplicațiile mobile au un impact major asupra tuturor liniilor de business din cadrul unei companii”, a declarat Valentin Tomșa, director general SAP România.

SAP România vine în sprijinul companiilor locale și lansează primul catalog dedicat exclusiv aplicațiilor mobile pentru companii. Pentru a susține companiile de pe plan local care doresc să afle mai multe informații despre cum pot soluțiile mobile de business să le ajute în generarea de inovație și transformarea afacerilor, SAP România a lansat Mobile Apps Catalog, în care sunt prezentate cele mai utilizate aplicații mobile, precum și principalele avantaje ce decurg din utilizarea acestora.