Activitatea informatizată a Sistemului Unic Integral (SIUI) al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătatea va fi reluată de luni, însă nu e exclus să apară din nou probleme.
Eroarea care a dus la oprirea activităţii tuturor caselor de asigurări de sănătate din ţară a fost cauzată de o defecţiune la baza de date. "Vreau să vă asigur de faptul că SIUI are o arhitectură robustă, folosind cele mai moderne platforme tehnologice de la Hewlett-Packard România şi Oracle, aplicaţia fiind dezvoltată împreună cu SIVECO, cea mai mare casă de software din România. SIUI a fost supus la multiple teste şi este în măsură să răspundă cerinţelor de funcţionare ale CNAS. Desigur, complexitatea acestuia poate conduce şi în viitor la alte probleme tehnice, motiv pentru care, în prezent, sistemul se află într-o monitorizare suplimentară", a declarat Radu Enache, director general la Hewlett-Packard România, în cadrul unei conferinţe de presă care a avut loc azi la sediul CNAS. Programat să suporte 75.000 de furnizori Baza de date nu a fost însă afectată. "Nu s-a inventat un soft fără bugguri. Virulenţa probelmei a fost mai mare de data asta. Nu am mai întâlnit în România o problemă care să genereze efecte de o asemenea amploare", a spus Sorin Mîndruţescu, Directorul General al companiei Oracle România. Remedierea problemei s-a făcut fără costuri supplimentare, a ţinută să precizeze preşedintele CNAS, Lucian Duţă, care susţine că "sistemul nu e supraîncărcat, fiind programat să suporte 75.000 de furnizori, în acest moment fiind înscrişi doar 29.000 de furnizori".