Se mai dau 26 de milioane de euro pentru autostrada „Bechtel”

Autostrada construită de Bechtel va înghiţi încă 26 de milioane de euro. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a anunţat că banii sunt destinaţi finalizării celor 52 de kilometri de autostradă dintre Câmpia Turzii şi Gilău, realizaţi în proporţie de 97%.

Lucrările constau în activităţi de proiectare, întocmire a documentaţiilor necesare autorizaţiilor şi avizelor de execuţie. De asemenea, banii vor acoperi lucrările de construcţie şi remediere a eventualelor defecte apărute în perioada de garanţie.

Lucrările vor trebui finalizate în trei ani si jumatate si vor fi atribuite prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut.

Primii 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, pe tronsonul 2B Turda-Gilău, au fost inauguraţi în decembrie 2009, alţi 10 kilometri fiind gata un an mai târziu. Pentru cei 52 de kilometri daţi în folosinţă şi pentru lucrările începute pe alte secţiuni, Bechel a primit 1,2 miliarde de euro, potrivit digi24.ro.

Ziarul Evenimentul Zilei a dezvăluit în exclusivitate, pe 1 august 2013, că a dispărut contractul original Bechtel. La peste un an de la dispariția lui, autoritățile nu l-au găsit, șefii din Transporturi ridică din umeri, la fel ca și șefii din Compania Națională de Drumuri.

Din august 2013, șefii de la Transporturi caută contractul original Bechtel. El nu a fost găsit până acum. Cert este că, mai multe persoane care au fost angajate în Ministerul Transporturilor sau la Compania Națională de Drumuri au semnat procese verbale de predare și primire a acestui document.

Primul proces verbal de predare-primrie a contractului orginal a fost redactat şi a primit număr de înregistrare pe data de 31 octombrie 2006, deşi a fost semnat doar la data de 4 ianuarie 2007, adică în timpul epurărilor politice din CNADNR din mandatul ministrului Radu Berceanu, potrivit revistei Tir Magazin.

Citiți și: