„ProSport“ se relansează astăzi, mizând pe „noua generaţie de jurnalişti“, iar „Gazeta sporturilor“ merge pe experienţa echipei.
Relansarea de astăzi a cotidianului „ProSport“ pune într-o nouă lumină competiţia de pe segmentul publicaţiilor de profil. „Gazeta sporturilor“, cel mai bine vândut ziar sportiv din România, potrivit BRAT, contracarează relansarea competitorului „tipărind pentru luni (n.r. - astăzi) 200.000 de exemplare şi terminând ziarul la timp“, spune Cătălin Tolontan, directorul general al publicaţiei.
Campania de promovare pentru „ProSport“ se desfăşoară până în martie în toate mediile (print, radio, TV, online), acolo unde companiile MediaPro deţin poziţii de top. Vizează prima poziţie Relansarea cotidianului „ProSport“, reintrat în portofoliul PubliMedia Internaţional la jumătatea lunii ianuarie, după cinci ani în care ziarul a fost editat de grupul de presă Ringier (companie care editează şi EVZ), are în vedere formarea unei comunităţi de cititori, care va avea la dispoziţie un produs multimedia. În acest sens, varianta on-line se va relansa săptă mâna viitoare, va fi asemănătoare ziarului şi va oferi informaţii complementare site-ului sport.ro, care face parte din portofoliul Pro TV SA.
Cosmina Noaghea, directorul general al PubliMedia Internaţional, a spus că obiectivul „ProSport“ este să ajungă pe locul întâi. Ingredientele sunt o echipă de 100 de jurnalişti tineri şi o strategie de marketing coerentă, ce cuprinde trei elemente: promovare de conţinut, promoţii şi evenimente.
În ceea ce priveşte schimbările editoriale, „ponderea dintre text şi imagine se va schimba în favoarea imaginii, iar scriitura va fi una relaxată“, a spus Noaghea. În plus, la fiecare eveniment sportiv important, echipa „ProSport“ va publica câte un supliment gratuit.
Referitor la pariul pe tânăra generaţie făcut de „ProSport“, Cătălin Tolontan a spus: „Am înregistrat cu umor invitaţia subliminală din campania relansării, prin care publicul e invitat să aleagă o nouă generaţie de jurnalişti. Azi-dimineaţă a venit în redacţie scriitorul Tudor Octavian, senior al «Gazetei», şi l-am întrebat dacă se pensionează. Mi-a zis: «Aş vrea, dar nu pot. M-am născut cu defectul acesta de jurnalist»“.
Tolontan mai crede că, indiferent de strategia „ProSport“, „GSP va fi lider în inovaţie, în dezbatere, în audienţă, în tiraj şi pe net“. Concurenţă aprigă Bătălia dintre cele două mari ziare sportive autohtone s-a încins în ultimul an: media lunară a vânzărilor GSP în perioada ianuarie-iunie 2007 este de 71.402 de exemplare, iar în perioada august-septembrie, de 71.585 de exemplare.
„ProSport“ a vândut, în aceleaşi perioade ale anului trecut, 65.390, respectiv 72.049 de exemplare. Conform Trafic. ro, gsp.ro conduce categoria Ştiri/- Mass-media din on-line-ul românesc, cu 726.196 de vizitatori unici în ultima săptămână, în timp ce prosport.ro se află pe poziţia a doua, cu 650.116 vizitatori.