Savoare pe mulţi bani

Volvo C70 te poate cuceri uşor datorită exclusivităţii sale. La fel de simplu îi e să te şi sperie, cu un preţ pe măsură.

C70 poate fi cabriolet vara, coupé iarna, desfătător tot timpul. Pentru cine şi-l permite. Cu dotă ri şi motorizare de top, modelul suedez intră pe un palier de preţ exclusivist. În cifre absolute, o notă de plată de peste 45.000 de euro cu toate taxele pare copleşitoare. În realitate, ea reflectă plurivalenţa, exclusivitatea şi savoarea unui soi de maşini la care, cei mai mulţi, doar visează. Nu trebuie să-i îndrăgeşti pe cei cu bani ca să te gândeşti câteodată că n-ar fi tocmai o tragedie să-ţi permiţi mai mult.

Bunăoară un C70 cu un motor turbo pe benzină (cinci cilindri în linie, 230 CP) sub capotă - pentru resurse de putere aparent nelimitate - şi transmisie automată cu cinci rapoarte - pentru un minim de efort, mai cu seamă în traficul urban, de zi cu zi. Desigur, dacă ţi-ai permis această maşină, în această specificaţie, sau dacă doar visezi la ea, consumul aproape monumental nu îţi va tulbura în niciun chip experienţa.

Fotoliile princiare, îmbrăcate în piele, tuşele de design contemporan care pot fi admirate pe îndelete în lungile momente de stat în coloană şi instalaţia audio de înaltă definiţie, care te poate zgudui cu forţa unui mic cutremur fără a sacrifica nimic din calitatea excepţională a sunetului, sunt tot atâtea mofturi fără de care poţi trăi foarte bine, dar la care nu ai mai renunţa odată ce te-au bucurat. Sau de îndată ce ţi le-ai permite.

Momentul calendaristic în care am efectuat testul nu a permis rularea cu acoperişul rabatat în portbagaj. Am avut astfel mai mult timp pentru a admira silueta zveltă a C70-ului, un coupé-cabriolet cu adevărat arătos datorită soluţiei tehnice adoptate de inginerii suedezi. Plafonul de metal se pliază în trei, are nevoie de mai puţin spaţiu în portbagaj, motiv pentru care această parte a maşinii nu alterează fluiditatea profilului, ca la majoritatea modelelor de acest fel.