Sandero, fratele lui Logan, in America de Sud

Surpriza Renault la Frankfurt. Francezii combina Clio si Logan intr-o masina care se va vinde si sub marca Dacia.

Constructorul francez Renault a prezentat ieri, la Frankfurt, un nou model de masina pentru segmentul economic de pret, destinat sa continue succesul modelului Logan, lansat de constructorul francez pe platforma de la Mioveni, in 2004.

Modelul, botezat Sandero, va purta marca Dacia, va fi produs in America de Sud si va fi comercializat in Europa din primavara anului viitor. Modelul este o combinatie intre Clio si Logan, mai spatios decat Loganul si cu garda mai sus decat modelul Clio, Sandero se aliniaza tendintei din industria auto - masinile eco, cu  emisii reduse de dioxid de carbon.

„Comercializata si in Europa”

„Modelul Sandero va fi produs in uzina de la Curitiba, din Brazilia, insa ar putea fi asamblat pe oricare alta platforma Logan din lume. Este o masina dedicata pietei sud-americane, insa va fi comercializata si in Europa”, a declarat Carlos Ghosn, presedintele grupului Renault Nissan, ieri, intr-o conferinta de presa, la Frankfurt. Automobilul - echipat cu un motor de 1,6 litri si 16 valve, o capacitate a portbagajului de 320 de litri si lung de 4,02 metri - va fi comercializat incepand cu luna decembrie, in Brazilia si Argentina, iar din primavara va ajunge si in Europa.

„Automobilul va purta, pentru inceput, marca Renault, urmand ca, din primavara, sa fie comercializat sub marca Dacia”, a declarat Patrick Pelata, director de Strategie, Produse si Programe  in cadrul Renault si responsabil al grupului francez pentru Europa.

Modelul Sandero a fost prezentat ieri, la Frankfurt, sub marca Renault. Oficialii companiei au declarat ca modelul Sandero va asigura segmentul economic al grupului Renault, unde grupul a avut succes cu modelul Logan, dar au subliniat ca francezii nu sunt doar producatori de masini ieftine.

„Succesul pe care l-am avut cu Logan ne-a demonstrat ca vorbim despre o piata care nu poate fi neglijata, iar daca nu am fi prezenti in acest segment nu am fi competitivi. Daca nu am construi noi masini low-cost, ar face-o altii. Pentru producatorii de automobile, provocarea nu este de a construi o masina ieftina, ci de a construi o masina buna, ieftina, si din care sa faci bani. Dar grupul Renault nu este doar producator de masini ieftine, iar noua Laguna este cel mai bun exemplu”, a spus Carlos Ghosn, presedintele Renault Nissan. Grupul francez a prezentat ieri modelele New Laguna - „emblema calitatii Renault”, pentru care au muncit 14.000 de tehnicieni in ultimii doi ani, dar si modelele Laguna Coupe, Kangoo Compact si Clio Sport.

Noul pick-up, fabricat la Mioveni, se va vinde in toata Europa

Constructorul auto Renault va incepe constructia, din 2008, a unui nou model de pick-up, pe platforma detinuta de companie la Mioveni, potrivit presedin-telui Renault Nissan, Carlos Ghosn. Francezii au renuntat la constructia modelului in urma cu doi ani. Masina are o capacitate de depozitare de aproximativ 800 de kilograme si este destinata consumatorului activ”, a spus Ghosn. In plus, cabina va dispune de un spatiu de depozitare, situat in spatele scaunelor, cu un volum de 300 de litri.

Acesta va fi al doilea vehicul comercial usor din gama Dacia, dupa Logan Van, lansat la inceputul lunii ianuarie. Sub marca Dacia, „papucul” a fost foarte bine primit in piata.

Garantia de trei ani, extinsa la toate marcile

Compania si-a propus sa vanda cu 800.000 de unitati mai mult in 2009 fata de 2005, dat fiind succesul cu Logan, Laguna si SUV, iar profitul operational sa ajunga la 6%. Sase din cele 26 de modele pe care Renault si-a propus sa le scoata pe piata pana in 2009 au fost deja lansate. Logan MCV, Logan Van si Twingo au fost lansate in acest an.

Compania va introduce, la inceputul anului viitor, o perioada de garantie de trei ani pentru marca New Laguna, serviciu care ar putea fi extins pentru toate marcile, dupa cum a precizat presedintele constructorului, Carlos Ghosn.

Sub brandul Dacia, Renault a vandut 111.000 de autovehicule in primul semetru al acestui an, cu 8,1% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut, aceasta fiind de altfel cea mai buna performanta intre brandurile din portofoliul grupului francez.