Salonul Auto de la Paris în umbra închiderii de uzine în Europa | GALERIE FOTO

După închiderea uzinei PSA Peugeot Citroen din apropiere de Paris şi alte unităţi de producţie ale industriei auto europene ar putea avea o soartă similară, această problemă fiind în centrul atenţiei la salonul auto de la Paris, care şi-a deschis astăzi porţile, relatează AFP.

Vânzările de autoturisme în Europa au scăzut cu 20% faţă de vârful înregistrat în anul 2007, anul acesta urmând să fie comercializate între 12,5 şi 13 milioane de unităţi. În consecinţă, puţine fabrici de asamblare din Europa lucrează la capacitate maximă şi tot mai mulţi angajaţi sunt trimişi în şomaj.

Astfel, PSA Peugeot Citroen a anunţat suprimarea a 8.000 de locuri de muncă la fabricile din Franţa şi închiderea fabricii de la Aulnay-sous-Bois până în anul 2014, o măsură nemaiîntâlnită în Franţa în ultimii 20 de ani. Anterior, şi Opel şi-a închis fabrica din Belgia, de la Anvers, la fel procedând şi Fiat cu unitatea sa din Sicilia.

Situaţia este comparabilă cu cea din SUA, unde 18 uzine au fost închise. O altă companie americană, Ford, se aşteaptă să piardă anul acesta un miliard de euro în Europa şi presa acreditează ideea că ar putea închide uzina de la Genk (Belgia).

Îngrijoraţi de viitorul lor, salariaţii de la uzina Ford Blanquefort, din apropiere de Bordeaux, vor manifesta în faţa salonului auto pe data de 29 septembrie, când acesta va fi deschis publicului. Ei vor fi urmaţi pe data de 9 octombrie de cei de la PSA Peugeot Citroen.

Şi evoluţia uzinelor Fiat din Italia este incertă, anunţul acestei companii că va renunţa la un vast proiect de investiţii provocând îngrijorare. Producătorul francez Renault este într-o situaţie mai bună, dar recunoaşte că viitorul este sumbru.

Toţi aceşti factori conduc la posibilitatea ca reducerea capacităţilor de producţie din Europa să continue şi în anul 2013 sau chiar mai mult, avertizează Standard and Poor's. Această agenţie de evaluare financiară estimează că prin măsurile deja anunţate capacităţile productive actuale ar putea fi reduse cu 5%, dar excedentul de capacitate este de 20%.

A început salonul!

Mazda6, noua generaţie, un frumos adversar al Passatului

Dacia, într-o companie onorantă

Porsche 911 Carrera 4. Un 4x4 dependent de soare

Toyota Auris, noua generaţie, varianta cu propulsie hibridă

Noul VW Golf, versiunea cu 3 usi, BlueMotion

Showgirl, la standul Seat

Skoda Rapid, low-costul de concepţie cehă

Infiniti LF CC. Un concept care arată prea bine

Hyundai i30, noua versiune cu 3 uşi

Mitsubishi Mirage, urmaşul fără sare şi piper al modelului Colt

Honda CRV, noua generaţie a SUV-ului japonez

Aglomeraţie mare, de la prima oră

BMW Active Tourer. Conceptul care va deveni primul BMW cu tracţiune faţă

Mini Paceman. Un Countryman mai turtit, cu acces dificil spre banchetă

Volvo V40 Cross Country. O maşină "de teren"

Peugeot 301, noua berlină ieftină franţuzească, un potenţial adversar al noului Logan Noul Mondeo, primul Ford cu aere de Aston Martin

Surprinzătorul Sandero. Mai ieftin, în noua versiune

Noul Logan, pe scena Salonului parizian, sub asaltul blitzurilor FOTO: Cristian Ionescu