Salarii mai mari pentru bugetari. Ordonanța de urgență se aplică din august

Salarii mai mari pentru bugetari. Ordonanța de urgență se aplică din august Facturi. Sursa foto: Arhiva EVZ

Ordonanța de urgență prin care Guvernul urmează să aprobe majorarea salariilor personalului plătit din fonduri publice va fi adoptată în ședința de vineri, 26 august. Actul normativ propune acordarea, începând cu luna august, unei majorări de 25% din diferenţa dintre salariul de bază prevăzut de Legea-cadru nr. 153/2017 şi cel din luna decembrie 2021.

Guvernul are pe ordinea de zi a ședinței de vineri și ordonanţa de urgenţă privind majorarea salariilor personalului bugetar. Prin proiectul de act normativ se propune acordarea unei majorări de 25% din diferenţa dintre salariul de bază prevăzut de Legea-cadru nr. 153/2017 şi cel din luna decembrie 2021.

Potrivit proiectului de act normativ care vizează creșteri de salarii pentru bugetari, măsura este motivată prin faptul că actuala criză generată de pandemia de COVID-19 a determinat dezechilibre la nivelul indicatorilor macroeconomici.

Iar în acest context, s-ar vulnerabiliza şi mai mult categoriile de persoane vizate de prezenta ordonanţă de urgenţă, prin diminuarea puterii de cumpărare, cu impact semnificativ asupra standardelor de viaţă ale populaţiei şi prin amplificarea riscului de sărăcire extremă”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Guvernul reglementează transferurile lucrătorilor la stat

Un alt act normativ care îi privește pe angajații din sistemul bugetar va reglementa şi unele măsuri temporare privind ocuparea funcţiilor publice prin transfer la cerere. Guvernul urmează să se pronunțe în legătură cu aceste propuneri.

„Prin proiectul de act normativ se reglementează norme care să faciliteze o mai bună organizare şi planificare a resurselor umane din administraţia publică, în perioada în care este suspendată ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante, în temeiul OUG nr. 80/2022, în acest context, acordul conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în care sunt numiţi funcţionarii publici devenind obligatoriu în cazul în care funcţionarul public se transferă în altă autoritate sau instituţie publică”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.

Se reglementează concediul paternal

De asemenea, Guvernul va modifica prin ordonanţă de urgenţă şi Legea concediului paternal nr. 210/1999. Vor fi modificate reglementările actuale, în sensul acordării concediului paternal şi a indemnizaţiei aferente tuturor taţilor care au calitatea de lucrător cu un contract de muncă sau un raport de serviciu, încheiat conform legii. De asemenea, vor fi eliminate prevederile care fac trimitere la calitatea de asigurat a titularului în cadrul sistemului asigurărilor sociale de stat.

Se introduce și o prevedere prin care se asimilează lucrătorilor o serie de alte categorii de persoane precum cele cu contracte din activitate sportivă, cu convenţii de muncă individuale (cooperaţiile), directorii cu contract de mandat, cu contract de management, cei care desfăşoară activităţi ca urmare a unei funcţii de demnitate publică şi cu contracte de management şi de administrare.

De asemenea, va fi extinsă durata actuală a concediului paternal, de la 5 zile lucrătoare la 10 zile lucrătoare care să fie efectuate cu ocazia naşterii copilului lucrătorului.