S-a născut încă un gigant auto: Peugeot și Fiat - fuziune de 34 miliarde de euro

Peugeot şi Fiat Chrysler au convenit asupra termenilor unei fuziuni în valoare de 34 miliarde de euro care creează astfel cea de-a patra mare companie auto din lume,

Potrivit unui anunţ de miercuri al celor două companii, Peugeot şi Fiat Chrysler au convenit asupra termenilor unei fuziuni în valoare de £38 miliarde (€34 miliarde) care creează astfel cea de-a patra mare companie auto din lume, anunță The Guardian.

"Cele două firme componente, PSA Group şi Fiat Chrysler Automobiles, au precizat că, potrivit acordului care vizează şi o reducere a costurilor de producţie, niciuna dintre sucursale nu va fi închisă - acesta fiind principalul motiv de îngrijorare al celor peste 1000 de angajaţi de la sucursala Vauxhall a firmei Peugeot, aflată în portul Ellesmere.

Şeful Peugeot, Carlos Tavares, care a supervizat iniţial integrarea angajaţilor şi modernizarea mărcilor Vauxhall şi Opel, va rămâne în funcţie drept director executiv al noului grup, ale cărui vânzări la nivel anual s-ar ridica la aproximativ 8,7 milioane de vehicule.

Bazându-se pe cifrele vânzărilor din 2018, veniturile celor două companii s-ar ridica la aproape €170 miliarde, cu un profit de €11 miliarde. Mai rămâne de anunţat şi noul nume al companiei.

John Elkann, un urmaş al familiei Agnelli, care a controlat uzinele Fiat, va deveni preşedintele grupului. Familia Agnelli, familia Peugeot şi BPIFrance, o firmă de investiţii a statului francez, vor avea reprezentanţi în consiliul de administraţie.

Fuziunea va crea un nou centru de putere franco-italo-american, cu sediul în Olanda - o locaţie neutră - dar el va fi înscris la bursele din Paris, Milano şi New York.

Fuziunea, care urmează să fie finalizată pe parcursul unui an, survine după ce, în iunie, o eventuală fuziune între FCA (Fiat-Chrysler) şi Renault, rivala franceză a PSA (Peugeot), nu a putut fi finalizată. FCA a declarat că opoziţia guvernului francez a împiedicat fuziunea cu uzinele Renault, dar ea rămâne convinsă care are nevoie de o consolidare - o strategie promovată anterior şi de fostul şef de la Fiat, Sergio Marchionne", scrie cotidianul citat.