S-a MODIFICAT o LEGE. Parlamentul României vine în sprijinul PROPRIETARILOR de APARTAMENTE

Pentru că, de multe ori, conflictele dintre administratorii blocurilor şi proprietari pornesc din cauza faptului că nu îşi cunosc drepturile şi atribuţiile, Parlamentul României a modificat o lege.

Obligaţiile administratorului de bloc sunt acelea să-şi înştiinteze locatarii, prin afişare la loc vizibil, asupra modului de stabilirea a cheltuielilor curente, dar şi să controleze personalul angajat pentru diverse activităţi gospodăreşti.

La începutul lunii martie, Parlamentul României a adoptat Legea nr. 17/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, care arată aşa:

,,Asociaţia de proprietari, prin grija preşedintelui asociaţiei, va afişa lunar, la vedere, lângă lista de plată a cheltuielilor asociaţiei de proprietari, modalitatea de calcul în urma căreia au rezultat sumele lunare de plată ale proprietarilor. Modalitatea de calcul va conţine şi va arăta explicit toate costurile şi sumele care formează totalul de plată al proprietarilor, respectiv modul de calcul şi de repartizare a acestor cheltuieli către proprietari."

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art.75 şi ale art. 76 alin(2) din Constituţia României, republicată.