Ruşii schimbă manualul de geografie. Vor fi incluse şi regiunile cucerite în Ucraina

Sursa: Dreamstime.com

Ministerul Educației al Federației Ruse va elabora şi va edita până la 1 septembrie anul curent un nou manual de geografie cu o secțiune despre regiunile din Ucraina cucerite de ruşi.

Anunţul a fost făcut de către ministrul Educației al Federației Ruse, Serghei Kravţov, într-un interviu pentru agenţia pro- Kremlin TASS, în cadrul Forumului economic anual de la Sankt Petersburg de vineri, 17 iunie.

Elevii ruşi vor fi educaţi că teritoriile ocupate în Ucraina aparţin Rusiei

„Pregătim un nou manual de geografie, care va arăta și noile regiuni ale Rusiei atât în hărți, cât și în descrierile din manualul de geografie. Procesul de creare a unui manual este lung. Ne concentrăm pe experiența pe care o avem. Dar vom face tot posibilul ca în anul de învăţământ care urmează să punem elevilor şi pedagogilor la dispoziţie un nou manual de geografie”, a precizat ministrul rus al Educaţiei.

Ce stă la baza modificărilor din noul manual de geografie

Modificările din manualul de geografie se vor baza pe legile semnate de Vladimir Puțin la 4 octombrie 2022, privind admiterea în componenţa Federaţiei Ruse a regiunilor Donețk, Lugansk, Zaporojie și Herson din Ucraina, ca urmare a referendumului de la sfârșitul lunii septembrie a anului trecut, nerecunoscut de comunitatea internaţională. Potrivit Kremlinului, pentru aderarea la Rusia ar fi votat majoritatea populaţiei din cele 4 regiuni.

Serghei Kravţov a reamintit că geografia este inclusă în lista celor șase materii care vor fi studiate în Federaţia Rusă, începând cu următorul an de studii, după un curriculum federal unificat.

Ministerul Educaţiei din Rusia a anunţat că a recurs la întroducerea treptată a standardelor educaționale actualizate, „în noile regiuni al Rusiei”. Ministerul Educaţiei de la Moscova susţine că tranziția treptată la curricula federală rusă a şcolilor din regiunile cotropite în Ucraina „va permite actualizarea conținutului educației, îmbunătățirea calificărilor profesorilor, precum și îmbunătățirea procesului educațional şi infrastructural”.