Rovana Plumb: Tichetele "Rabla" ar trebui să ajungă direct la cei care casează maşinile

Tichetele distribuite prin programul "Rabla" trebuie să ajungă direct la cel care casează maşina şi trebuie eliminată acea piaţă intermediară pentru a evita disfuncţionalităţile de până acum, a declarat Rovana Plumb, ministrul Mediului şi Pădurilor, citată de Agerpres.

"În legătură cu Programul "Rabla", merg pe ideea de a eficientiza acest program. Desigur, ceea ce a spus domnul prim-ministru este rezultatul discuţiilor pe care le-am avut cu experţii. Trebuie să fie un program mult mai eficient, iar tichetele trebuie să ajungă direct la cel care merge şi casează maşina şi să nu mai avem o piaţă intermediară pentru că a existat o serie întreagă de disfuncţionalităţi. Atât taxa de mediu, fosta taxă de înmatriculare, cât şi programul "Rabla", vor beneficia de îmbunătăţiri în ceea ce priveşte eficientizarea şi se vor baza clar pe modele europene astfel încât să putem să avem un rezultat corect", a menţionat ministrul Mediului.

La sfârşitul săptămânii trecute, în deschiderea Salonului Auto Bucureşti de la Romaero Băneasa, premierul Victor Ponta a atras atenţia că posibilitatea cumulării tichetelor ar trebui eliminată din Programul "Rabla", şi că această facilitate ar trebui acordată doar persoanelor care casează maşini vechi. Rezultate mai bune cu trei tichete "Din punctul meu de vedere ar trebui să fie un singur tichet, iar această facilitate să fie acordată pentru cel care casează maşina, nu pentru cel care tranzacţionează. Cred că Programul "Rabla" este un program bun, singurul lucru pe care trebuie să-l studiem este acela că doar România a permis cumularea tichetelor. În Franţa, Germania, în alte ţări, practic proprietarul maşinii care se casează are un tichet pe care-l foloseşte pentru a cumpăra o maşină nouă. Aici lucrurile trebuie îndreptate. Este ca un fel de bursă ilegală a tichetelor, nereglementată şi neimpozitată, care a creat o perturbare majoră în piaţă", a spus Ponta.

Totuşi, atât premierul cât şi ministrul mediului au trecut cu vederea faptul că rezultatele programului "Rabla" au fost mult mai bune în anii în care s-au putut cumula trei tichete de casare, atât ca număr de maşini casate, cât şi ca număr de maşini noi cumpărate. Poziţia guvernanţilor pare mai degrabă determinată de lipsa banilor pentru un program la fel de amplu ca în anii trecuţi, decât de inechitatea pe care ar crea-o acesta.