România şi Republica Moldova, capete de pod pentru o inovaţie tehnologică importantă

Operatorul de telefonie mobilă Orange a interconectat astăzi reţelele de voce de înaltă calitate "HD Voice" din România şi Republica Moldova, efectuând practic primul apel internaţional HD.

Tehnologia HD Voice a fost implementată pentru prima dată tot de Orange, în septembrie 2009, în Republica Moldova. Realizarea a fost una destul de importantă la momentul respectiv, dacă avem în vedere că tehnologia pe care se bazează a fost inventată încă din 1987, nefiind însă extinsă la telefoanele mobile până atunci. Tehnologia, cunoscută şi ca "Wideband audio" (Audio în bandă largă), presupune transmiterea semnalului audio între frecvenţele de 50 Hz şi 7 kHz, spre deosebire de apelurile telefonice mobile clasice, al căror semnal audio e între 300 Hz şi 3,4 kHz. Vocea umană poate avea tonalităţi între 80 Hz şi 14 kHz. Interconectarea celor două reţele este următorul pas, după ce tehnologia a fost introdusă în Republica Moldova, Marea Britanie, Franţa, Belgia, România, Armenia, Republica Dominicană şi Catalonia. iPhone 5 şi Galaxy S3 sunt compatibile În momentul de faţă, în oferta Orange România există 15 telefoane compatibile cu tehnologia HD Voice, singura condiţie pentru utilizarea serviciului fiind ca ambele telefoane implicate în apel să fie compatibile şi să aibă semnal 3G. Cele mai populare smartphone-uri ale momentului, Apple iPhone 5 şi Samsung Galaxy S3, sunt printre dispozitivele compatibile cu HD Voice. Un avantaj este că, deşi oferă calitate mai bună a sunetului, nu presupune utilizarea conexiunii de date, aşa că nu trebuie plătit nimic în plus. Potrivit oficialilor companiei, din mai 2011, când a fost lansat, serviciul a ajuns la peste 20 de milioane de apeluri, iar creşterea este una susţinută în continuare. "Suntem mândri că putem oferi clienţilor din România oportunitatea de a fi primii care experimentează o calitate superioară a vocii în convorbirile internaţionale. Sunetul HD, alături de cea mai rapidă reţea de date mobile din România, confirmă accentul pe care Orange îl pune pe inovaţie, precum şi interesul nostru de a oferi clienţilor o experienţă plăcută şi de a stabili noi standarde în serviciile de voce", a declarat directorul general al Orange România, Jean-Francois Fallacher. România şi Republica Moldova nu au fost alese întâmplător pentru lansarea unui serviciu de voce de înaltă calitate. Reţelele de aici sunt relativ noi comparativ cu cele din Vest, iar calitatea semnalului de voce şi viteza de transfer a datelor sunt considerabil peste media europeană.