O româncă se află printre finalistele concursului organizat de multinaţionala "Martini" pentru a reprezenta brandul în întreaga lume în 2013, anul în care va marca 150 de ani de existenţă, informează cotidianul italian La Repubblica.
Maria Bata, în vârstă de 28 de ani, este absolventă a două facultăţi, ASE şi Teatru, actriţă de origine târgumureşeană şi fotomodel, iar dacă va câştiga va fi un nou mijloc prin care ţara noastră devine cunoscută în lume. Calificată în faza semifinală alături de alte 27 de domnişoare, dintr-un total de 3.500 de concurente din 25 de ţări, Maria Bata a obţinut voturile necesare pentru a accede în finala castingului Martini Royale, care va avea loc la Milano.
"În verile studenţeşti am început să merg la castinguri şi să filmez reclame. Mi-am dat seama atunci că îmi place să "îmbrac" diverse roluri şi că mă simt bine în faţa camerei. Aşa că am ales să fac a doua facultate, cea de teatru, şi să combin modeling-ul cu filmările şi încet - încet cu scena teatrelor bucureştene", povesteşte Maria Bata, într-un interviu acordat www.zi-de-zi.ro.
"Pot spune că terminarea Facultăţii de Teatru şi întâlnirea cu scena şi cu publicul din primele piese de teatru în care am jucat, au reprezentat un moment important în viaţa mea. Este o situaţie exceptională pe care o viaţă obişnuită nu ţi-o poate oferi, să traversez mental şi alte destine în afară de al meu, să valorific la intensitate maximă toate nuanţele mele sufleteşti şi psihice, ajungȃnd în felul acesta mult mai departe în procesul de autocunoaştere", a răspuns fotomodelul cu privire la cel mai mare succes înregistrat până acum.
Strategia Martini de a alege imaginea brandului pentru 2013
Multinaţionala nu a ales doar clasicul casting pentru a găsi noua sa emblemă, ci a recurs şi la consultarea Facebook. Patru din cele şapte finaliste au fost alese de cei 1,7 milioane de fani pe care îi are aperitivul cel mai renumit din lume pe reţeaua de socializare. Aceasta pentru că, o companie care-şi provoacă concurenţii la nivel mondial încă de la sfârşitul secolului al XIX-lea (când băutura ajungea deja în 70 de ţări), trebuie să-şi joace toate cărţile de marketing cele mai inovatoare, potrivit cotidianului italian.
"Ne dorim să fim cei mai "sociali" dintre liderii industriei băuturilor", a declarat Arnaud Meysselle, Martini Global Brand Director, citat de La Repubblica.
Multe ţări interzic reclamele de televiziune care privesc băuturile alcoolice şi pe urmă televiziunea este o media veche "la care tinerii nu se mai uită", afirmă Meysselle. Având în vedere că tinerii de astăzi sunt băutorii de mâine atenţia trebuie îndreptată spre reţeaua de socializare, spune el.
"Într-un an am crescut pe Facebook numărul fanilor noştri cu 600.000 şi am făcut castingul pentru noua noastră campanie publicitară. Anul viitor vom viza Twitter şi Istagram, în timp ce viitorul este al reţelelor de socializare care pot fi accesate prin celular şi care, şi prin intermediul sistemelor de geolocalizare, ne vor permite un contact constant cu consumatorul. Pe unele pieţe, bugetul nostru pentru acest tip de comunicare depăşeşte astăzi deja suma cheltuită pe mass-media tradiţionale", a explicat Meysselle, pentru acelaşi ziar italian.
Cu toate acestea, asigură Arnaud Meysselle, "rădăcinile noastre rămân ferm aici, în Piemont". De aceea, cele şapte finaliste au vizitat marţi fabrica istorică din Pessione, unde şi astăzi sunt produse 100 milioane de sticle, care ajung în baruri şi pe mesele din 120 de ţări din întreaga lume.
Cele şapte tinere provin din Estonia, Georgia, Kazahstan, Lituania, Portugalia, România şi Spania. Printre ele se află aspirante la cariera de model şi actriţă, dar şi tinere obişnuite, printre care o avocată şi o jurnalistă.
Marţi li s-a explicat că învingătoarea concursului va deveni ambasadoare a acestui aperitiv pe care fondatorii Martini l-au produs de 149 ani. Anul viitor se marchează marea aniversare - 150 de ani. <iframe width="640" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/wMnJu8wQnKw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>