Cu mai mult de 400 de ani în urmă, William Shakespeare scria “Romeo şi Julieta”, o poveste tragică a doi tineri care se iubeau, dar care aveau de înfruntat prejudecăţile şi rivalităţile familiilor din care făceau parte.
Succesul de care s-a bucurat creaţia shakespeareană s-a perpetuat în timp, piesa cunoscând multiple stiluri de prezentare teatrală sau cinematografică. Recent însă, “Romeo şi Julieta” are parte de o abordare cu totul inedită, prinzând din nou viaţă de data aceasta prin Twitter, una dintre cele mai populare reţele de socializare din lume. Numit “Such Sweet Sorrow”, experimentul reprezintă o colaborare a Royal Shakespeare Company (RSC) şi Mudlark, care se ocupă cu producerea de softuri de divertisment pentru telefoanele mobile. Producţia care va dura mai bine de cinci săptămâni permite interacţionarea nu numai la nivel de personaje, ci şi între utilizatori şi personaje. Astfel, fiecare utilizator are posibilitatea de a-şi posta propriile replici în fruncţie de scenariu creat de şase dintre actorii de la Royal Shakespeare Company. Astfel, pe Twitter au fost create două conturi care poartă numele celor două familii rivale Montagues şi Capulet, iar Julieta este jucată de către tânăra actriţă Charlotte Wakefield, care va împlin, în curând, 16 ani. Numele ei pe Twitter este @julietcap16, în timp ce Romeo va intra mai târziu în lumea virtuală, întrucât, aşa cum arată mesajul de pe Twitter, "he is too busy on his Xbox." “Ambiţia noastră este să îi ţinem în permanenţă pe oameni conectaţi la opera lui Shakespeare şi să creăm o conexiune mai puternică între actori şi public”, a explicat Michael Boyd, director artistic al RSC, ideea proiectului.