Faţă de piaţa europeană, în România, produsele de îngrijire sunt considerate un moft sau un lux. Românii prefer să-şi cumpere un parfum decât o cremă de faţă.
Cifra de afaceri din piaţa produselor cosmetice şi de parfumerie a depăşit 5,5 miliarde lei anul trecut, dar nu şi-a atins potenţialul maxim, reiese dintr-o analiză de specialitate.
"Din datele preliminarii şi luând în calcul creşterea semnificativă a consumului, generată de măsuri de ordin fiscal, 2016 a adus un adevărat record în materie, cifra de afaceri din acest sector depăşind 5,5 miliarde lei. Piaţa românească încă nu şi-a atins potenţialul maxim, dacă este să raportăm la pieţele dezvoltate. În România, potrivit unor statistici realizate de jucătorii din domeniu, consumul de produse cosmetice şi de parfumerie este de aproximativ 40 de euro/anual/persoană, în condiţiile în care, în Franţa, este de 4-5 ori mai mare", se spune în analiză. Potrivit statisticilor, în acest sector activează în prezent în jur de 2.000 de firme, cu peste 11.000 de angajaţi, care se ocupă cu comerţul cu ridicata şi amănuntul al produselor cosmetice şi de parfumerie. Numărul acestora s-a menţinut constant din 2009 şi până în prezent, semn că piaţa este una bine definită.
"Studiile de consum arată că, în prezent, parfumurile generează cea mai mare cifră de afaceri din această piaţă, urmate de produsele de machiaj şi abia apoi de cele de îngrijire. Este un trend diferit faţă de ţările occidentale, acolo unde produsele de skin-care sunt cele mai vândute. Acest fenomen are legătură cu educaţia şi obiceiurile de consum ale mai multor generaţii. În România, să nu uităm că avem încă generaţii care au trăit în comunism şi pentru care produsele cosmeticele occidentale au reprezentat o necunoscută', conform analizei efectuate citată de Agerpres.
În acest sector economic trendul este dat în primul rând de importatori şi de lanţurile de magazine specializate dezvoltate de multinaţionale. Şi producătorii autohtoni au avansat semnificativ în ultimii ani, profitând de noile tendinţe eco, de interesul tot mai mare al românilor pentru produse naturale, de calitate.
Potrivit sursei citate, o statistică recentă arăta că, în prezent, cele mai multe achiziţii de produse cosmetice se realizează din magazinele fizice, urmate de farmacii şi saloanele de cosmetică. Un segment aflat pe creştere este cel al vânzărilor pe internet, care au avansat semnificativ în ultimii 2-3 ani. Experţii sunt de părere că lucrurile se schimbă însă semnificativ de la an la an, iar românii se documentează din ce în ce mai mult cu privire la importanţa îngrijirii pielii, fiind tot mai atenţi la ingredientele folosite în produsele cosmetice, la trendurile internaţionale.
"Piaţa va evolua, inerent, către un mix de vânzări similar celui din Occident. Vom asista la creşterea ponderii produselor cosmetice destinate îngrijirii tenului. Cât de repede se va întâmpla acest lucru ţine în primul rând de puterea de cumpărare şi apoi de modificarea obiceiurilor de consum, ca urmare a mediatizării produselor respective', menţionează sursa citată.