Românii preferă hainele din import

În timp ce industria românească de textile se confruntă cu un număr tot mai mare de şomeri, hainele de import se vând bine în magazinele autohtone.

Potrivit unui studiu realizat de  compania de consultanţă AT Kearney, România este a doua cea mai atractivă piaţă, în rândul economiilor emergente, pentru investiţii pe segmentul comerţului cu amănuntul cu produse de îmbrăcăminte.

În aceste condiţii, investitorii găsesc piaţa românească ca fiind una atractivă, iar potrivit studiului ei ar putea fi atraşi de faptul că jumătate din populaţie locuieşte la oraş, iar numărul persoanelor cu vârste cuprinse între 15 şi 39 de ani creşte mai rapid decât în China şi Brazilia.

Studiul, denumit AT Kearney 2009 Retail Apparel Index, analizează 30 de state cu economii emergente în funcţie de elemente precum mărimea pieţei, perspectivele de dezvoltare şi predispoziţia populaţiei în a cheltui.

România a urcat, faţă de anul trecut, patru poziţii în clasamentul AT Kearney, iar evoluţia reflectă creşterea vanzărilor de îmbrăcăminte, în general şi pe cap de locuitor, din ultimii cinci ani.

CITIŢI ŞI: Cu 60.000 de angajaţi mai puţini în industria textilă Românii se îmbracă chinezeşte, iar europenii româneşte