Comenzi online de peste 180 de milioane de euro au fost efectuate de români, în primul trimestru din 2023, cea mai mare comandă fiind un televizor a cărui valoare a depăşit 148.000 de euro, reiese dintr-o analiză de piaţă, publicată vineri.
Potrivit Limitless Agency, valoarea medie a unei comenzi a fost de 1.060 lei (214,6 euro), în perioada ianuarie-martie 2023. Totodată, au fost înregistrate 1.701.397 de tranzacţii, peste 80 de milioane de utilizatori şi mai mult de 99 milioane de sesiuni în magazinele online din portofoliul agenţiei.
Cele mai comandate produse sunt din categoriile: telefoane/tablete, TV/audio - video, electrocasnice, laptopuri/desktopuri, pantofi sport, pantofi damă, ghete, botine, ceasuri, bijuterii şi ochelari de soare sau de vedere şi lentile de contact. Cel mai scump produs comandat online este un televizor, din categoria smart TV, în valoare de 729.999,90 lei (peste 148.000 euro), achiziţionat în ianuarie 2023.
Experţii apreciază că retailerii online alocă bugete lunare cuprinse între 1.000 de euro şi 200.000 de euro pentru servicii de promovare prin campanii PPC (Google Shopping Ads, Facebook Ads) şi campanii SEO, ce vizează creşterea numărului de clienţi, creşterea vânzărilor şi a valorii comenzii medii, dar şi creşterea vizibilităţii brandului.
Cât au cheltuit românii pe cumpărăturile online
Pentru anul 2023, reprezentanţii Limitless Agency estimează o creştere în jur de 15% pentru piaţa de e-commerce.
"În condiţiile în care în prezent doar 45% dintre românii cu acces la Internet comandă online, potenţialul ecommerce-ului românesc este infinit, piaţa crescând organic de la an la an. De altfel, cu fiecare an vedem un număr tot mai mare de români care comandă online, cu vârfuri înregistrate de sărbători. Spre exemplu, cu ocazia Paştelui, consumatorii români au cheltuit cu aproape 40% mai mult online faţă de o zi obişnuită, valoarea medie a comenzii fiind de 370 lei, în creştere cu 27% faţă de anul trecut. Mai precis, a devenit deja o obişnuinţă ca românii să comande tot mai des şi mai mult online, în special de sărbători, pentru a evita aglomeraţia din magazine şi pentru a beneficia de retur gratuit. Iar această tendinţă este tot mai prezentă zi de zi, inclusiv pentru alimente, nu doar pentru produse de care nu este nevoie imediat", a afirmat Daniel Slăvenie, CEO&Partner Limitless Agency.
Analiza Limitless Agency a fost realizată în baza datelor de la aproximativ 400 de magazine online.
Limitless Agency a înregistrat o creştere de aproape 100% a cererii pentru servicii promovare PPC şi SEO, la început de 2023 faţă de primul trimestru de anul trecut, şi estimează o majorare de 30% a cifrei de afaceri, la 4,2 milioane de euro, până la finalul anului, conform Agerpres.