Personajele jocului acaparaseră Statele Unite, Australia şi Noua Zeelandă şi făceau ravagii în Europa. Încă înainte de lansare, mii de români îl căutau febril chiar și pe site-uri neautorizate.
Pokemon Go a avut lansarea oficială în România pe 19 iulie 2016 și în prima luna peste un million de români s-au informat despre joc. În primele trei săptămâni numărul românilor interesați de joc a depășit un milion (1,008,614 persoane). Personajele acaparaseră deja Statele Unite, Australia şi Noua Zeelandă şi făceau ravagii în Europa. Încă înainte de lansare, mii de tineri își luaseră deja jocul, unii chiar de pe site-uri neautorizate. Înainte ca jocul să fie disponibil, peste 75 000 de oameni care se informau despre Pokemon Go pe site-urile din România, dar evoluția a fost una spectaculoasă imediat după lansarea oficială, se spune într-o analiză facuta de Quantum Data Science, o companie membra The Group.
Jocul Pokemon Go seamănă cu căutările de comori se instalează pe telefoane sau tablete care au GPS şi cameră video. Monstruleții virtuali prind imediat viaţă şi invadează realitatea. S-ar putea ascunde în curtea vecinului, în frigiderul din bucătărie sau într-o bancă. Pokemon Go îţi dă posibilitatea să îmbini realitatea virtuală cu spaţiu în care te afli. Aplicaţia îţi permite să cauţi şi să explorezi locuri noi. Trebuie să găseşti pokemonii, acele persoanje pe care cu toţii le cunoaştem din anii 90.
Interesul a scăzut, însă, în primele 2 săptămâni ale lunii august ajungând la câteva mii pe zi de la peste 100.000 în prima săptămână a lansării au descoperit analiștii.
Analiza profilului celor interesați de fenomen indica faptul că: 27,5% din audiență Pokemon Go este interesată de divertisment (în ordinea importanței jocuri, filme și vedete), 18,2% citesc frecvent despre sport și 9,4% despre politică. Alte interese cuprind: Știință și Tehnologie (8,2%), Legislație (7,4%), Economie (6,2%), Sănătate (5%), Alimentație (4,8%), Familie (4,3%), Auto (3,4%), Călătorii (3,1%), Fashion (1,5%) și Casă și Grădină (1,1%).
Din punct de vedere demografic, 56% dintre cei interesați de joc au între 18 și 24 ani, 23% între 25 și 34, 12% între 35 și 44, iar restul de 9% au peste 44 ani. Distribuția pe genuri arată că 86% sunt utilizatori de gen masculin.
Față de un profil general al consumatorului de conținut pe internet din România, profilul audienței Pokemon Go este mult mai interesat de Sport, Politică si Legislație și mai puțin interesat de subiectele ce țin de Familie.
Cele mai căutate informații pe motoarele de căutare, legat de acest fenomen, au fost: trucuri pokemon go românia, unde poți găsi cei mai rari pokemoni din lume, unde se joacă pokemon go și cum poți să îți recuperezi banii plătiți pentru achiziții în aplicație.
Conform informațiilor oferite de instrumentele de monitorizare Quantum Data Science în prima lună de la lansare aproximativ 500 000 de Români au instalat aplicația Pokemon Go, atât versiunea iOS cât și Android. Trendul este și în această privință descrescător: de la 12.000 de instalări pe zi la 2.000 / zi în ultima perioadă.