Românii nu mai cump?r? frigidere ?i electrocasnice ?i prefer? s? î?i ia mobile

În al treilea trimestru al anului, pia?a de telefoane mobile a înregistrat o cre?tere semnificativ? fa?? de aceea?i perioad? a anului trecut, în timp ce aceea a electrocasnicelor s-a contractat, potrivit unui studiu GfK Telemax.

Astfel, în perioada men?ionat?, pia?a de telefoane mobile a ajuns la 53 milioane de euro în trimestrul al treilea din 2012, în cre?tere cu 12,3% comparativ cu aceea?i perioad? din anul anterior.

Cre?terea a fost determinat? în special de segmentul de telefoane smartphone. Potrivit studiului, telefoanele de tipul mobilephones r?mân dominante în ceea ce prive?te volumul pe pia?a total? de telecom ?i în trimestrul al treilea al anului 2012.

Pe segmentul electronicelor, vânz?rile din T3 au marcat înc? un trimestru bun, cu major?ri ale 3,5% în totalul pie?ei, pân? valoarea de 60 milioane de euro.

Din acest total, 50 milioane de euro au provenit numai din vânz?rile de televizoare plate. Televizoarele plate de dimensiuni medii (32 inci) au continuat s? reprezinte aproape jum?tate din vânz?rile de LCD-uri, de?i ritmul de cre?tere pentru acest segment este mai lent comparativ cu diagonalele mai mari.

De asemenea, o treime din vânz?ri, în valoare, reprezint? televizoarele cu diagonala ecranului mai mare de 40 inci.

Sc?dere pe pia?a bunurilor de folosin?? îndelungat?

Tot în trimestrul trei, pia?a bunurilor de folosin?? îndelungat? din România a consemnat a avut o valoare de 337 milioane de euro, cu 1,3% sub cea de anul trecut.

Sectorul electrocasnicelor mari a sc?zut cu 9,9% în valoare, comparativ cu acela?i trimestru din 2011 înregistrând 84 milioane de euro.

Vânz?rile de aragazuri, frigidere ?i ma?ini de sp?lat rufe au înregistrat rate de sc?dere de 12%, pre?ul mediu diminuându-se cu 5% în acest trimestru fa?? de T3 2011.

În schimb, pie?ele mai mici, cum ar fi categoria de cuptoare, plite ?i usc?toare de rufe, ?i-au continuat evolu?ia pozitiv?, în timp ce pia?a de ma?ini de sp?lat vase stagneaz?.