Criza a schimbat preferinţele românilor în materie de electronice şi electrocasnice, astfel că aceştia s-au orientat în ultima perioadă către produse mai puţin sofisticate, dar mai iefitne.
Astfel, dacă înainte ca primele semne ale crizei financiare să se facă simţite şi în România, clienţii locali căutau ''frigiderul cel mai mare, mai sofisticat şi cu mai multe beculeţe, acum s-au întors la ''preferinţele de acum 5-6 ani şi caută un frigider care doar să răcească'', explică Monica Iavorschi, directorul general al Arctic, la conferinţa Coface privind riscul de ţară.
Ea spune că preţul mediu al unui frigider cumpărat pe timp de criză este cu o cincime mai mic faţă de cel al produselor achiziţionate în 2007-2008.
Piaţa de electrocasnie a înregistrat o scădere de 40-50%, pe fondul crizei, potrivit estimărilor oficialului Arctic.
''În prezent, consumatorul român nu mai are putere de cumpărare sau aceasta a fost mult redusă, iar consumul e frânat în principal de îngheţarea creditării'', a adăugat Monica Iavorschi. În aceste condiţii, încurajarea creditării i-ar putea convinge pe români să cumpere din nou electronice şi electrocasnice.