Românii, NEMUL?UMI?I de s?rb?toarea reducerilor. IAT? cine ?i de câ?i bani a cump?rat

Circa o treime din romanií inclu?i într-un studiu privind ziua de Black Friday au declarat c? au f?cut cump?r?turi în aceast? zi. Majoritatea covâr?itoare a celor intervieva?i, respectiv 70%, au spus îns? c? au fost nemul?umi?i de reducerile practicate, potrivit studiului Exact Cercetare ?i Consultan??.

Cele mai cump?rate produse au fost calculatoarele ?i accesoriile PC, urmate de electronice ?i electrocasnice. Aproape jum?tate dintre românii care au cump?rat de Black Friday, au optat pentru Emag (45 %), în timp ce Flanco ?i Altex s-au situat pe pozi?iile 2 ?i 3 în ceea ce prive?te preferin?ele consumatorilor, la o distan?? foarte mic? unul de cel?lalt – cu 10 %, respectiv, 9 %, potrivit rezultatelor studiului.

De?i targetul acestui studiu au fost persoanele active oonline, participan?ii la studiu au spus c? principala surs? de informare cu privire la aceast? zi au fost televiziunile (59%).

Pe local doi, cu un procent de 36 % s-au situat deopotriv? internetul, persoanele apropiate ?i presa scris?.

De?i a fost un eveniment intens mediatizat, circa jum?tate din cei intervieva?i au declarat c? au au auzit de "Vinerea neagr? a cump?r?turilor" abia în acest an. O treime din români au cump?rat de Black Friday Circa 31% din românii participan?i la studiu au declarat c? au f?cut cump?r?turi de Black Friday, num?rul mediu de produse cump?rate fiind de dou?, iar suma medie cheltuit? cu aceast? ocazie de 690 lei.

Mediul online a fost preferat de români în propor?ie de 82 %, în timp ce doar 31 % au ales s?-?i fac? cump?r?turile direct din magazin.

În ceea ce prive?te procentul de reducere practicat de Black Friday, 70% s-au declarat nemul?umi?i, a?teptându-se ca acesta s? fie de 40-50%, comparativ cu cel de aproximativ 20%, practicat de majoritatea magazinelor ori companiilor participante la program. Care au fost cump?r?torii

Profilul cump?r?torului de Black Friday un difer? cu mult de cel al cump?r?torului online obi?nuit. Acesta are vârsta cuprins? între 25 ?i 34 de ani (36%), este c?s?torit (86%), este b?rbat (54%), are studii superioare (58 %) ?i un venit personal între 800 ?i 1400 de lei (26 %), singurele diferen?e care apar sunt cele legate de vârst? ?i educa?ie.

Potrivit studiului, în ziua de Black Friday s-au remarcat mai mul?i cump?r?tori în rândul celor cu vârste cuprinse între 25 - 34 ani ?i cu studii superioare.